ÎS ”Poșta Moldovei” modernizează procesul de deservire a clientelei sale prin implementarea tehnologiilor moderne de gestionare a rândurilor in oficiile poștale. Un moment important îl constituie și lansarea aplicației mobile ”Factura”, elaborată pentru a oferi un timp record de deservire, transmite CURENTUL.
Aplicația ”Factura” este compatibilă cu dispozitivele android și iOS si va conține informații privind plățile ce trebuie să fi efectuate, indicând suma și termenul limită de achitare pentru fiecare în parte. Utilizatorul va putea alege serviciile care dorește să le achite, iar aplicația va genera un QR cod, care va fi prezentat operatorului de la oficiul poștal pentru procesarea și primirea plății. La fel, se pregătește lansarea ulterioară a opțiunii de achitare electronică a facturilor, utilizând cardul bancar.
Concomitent, pentru fluidizarea rândurilor și reducerea la minim a cozilor în oficiile poștale, urmează a fi pus în aplicare sistemul „rândul electronic”, care va fi testat în oficiul poștal central din mun. Chișinău, iar ulterior aplicat în toate oficiile poștale cu un flux mare de persoane.
”În decurs de un an ”Poșta Moldovei” gestionează aproximativ 10 miliarde de lei, iar majorarea fluxului financiar cu încă 10% nu este o dificultate. Totuși, numărul de persoane deservite sporește. De aceea, negociem deschiderea a 10 oficii poștale noi în mun. Chișinău și Bălți. Analizăm eficiența programului de lucru pentru fiecare oficiu în parte și suntem gată să-l ajustăm necesităților beneficiarilor. Dacă va fi nevoie, vom mări și numărul de angajați pentru a face față fluxului de persoane și a asigura achitarea plăților sociale la timp”, a declarat Sergiu Batiușca, Directorul general adjunct al ÎS ”Poșta Moldovei”.
Reamintim că, pe 12 august 2015, Guvernul Republicii Moldova a decis că începând cu 1 septembrie2015, toate prestațiile sociale achitate anterior prin intermediul Băncii de Economii şi Băncii Sociale, vor fi ridicate la oficiile ÎS ”Poșta Moldovei”.
Cristina Pendea