Noul proiect al Codului Audiovizualului, care recent a fost adoptat de Parlament, în prima lectură cel mai probabil va fi modificat pentru lectura finală. De această părere sunt experții din domeniu.
Solicitat de către reporterul nostru, Nicolae Damaschin, membru al CCA, a spus că noul Cod al Audiovizualului prevede pe lîngă multe altele, majorarea cotei de produs autohton difuzat de radiodifuzorii din jurisdicţia Moldovei, creşterea perioadei de maximă audienţă.
Damaschin consideră că, cel mai probabil Codul va fi modificat în lectura a doua.
,,Cred că pînă a se vota în lectură finală se vor mai produce schimbări asupra lui. Să nu uităm că acest Cod se adoptă încă din anul 2010 și se tot propun modificări. La moment este creată o Comisie specială care se ocupă de elaborarea lor”, a spus el.
Întrebat dacă Compania IPNA Teleradio-Moldova va rămîne fără publicitate, așa cum prevede documentul, Damaschin a spus că e un subiect ce se discută.
,,În ceea ce privește activitatea TRM, la fel, nu este situația sigură, dacă va rămîne fără publicitate sau nu, pentru că există mai multe modalități de finanțare, în care se regăsește și publicitatea. Deci ne rămîne să așteptăm să se voteze și în a doua lectură și atunci vom cunoaște detalii și în această privință”, a adăugat el.
Și expertul media Ion Terguță consideră că, Codul Audiovizualului nu va fi adoptat în lectură finală în forma care este la moment.
,,În primul rînd este un proiect deja destul de vechi. Eu cred că pînă la votarea lui în lectură finală va fi modificat substanțial. Se vor produce schimbări pentru că varianta nouă nu este tocmai potrivită și apar mai multe probleme la nivel de definiții, la anumite nuanțe din domeniu, cît și în ceea ce privește piața de publicitate”, a spus jurnalistul.
Reiterăm că Parlamentul a votat pe data de 1 iulie în prima lectură, un nou Cod al Audiovizualului. Unii deputații care au votat pentru, în cadrul comisiilor, susținînd că în acest mod va apărea mai multă producție de calitate. Alții însă au afirmat că aceste modificări ar institui monopol pe piața mass-media.
Anastasia Borta