[ X ]
Ministerul restant. Cum se implementează proiectul „Guvern fără hîrtie”!
24 Iulie

După investirea noului Cabinet de Miniștri, proiectul Regulamentului privind organizarea și funcționarea Sistemului informațional de gestiune electronică a documentelor urmează a fi remis repetat spre avizare și expertizare, după care va fi promovat în ședință de Guvern. Declaraţiile au fost făcute de Iurie Ţurcanu, direct executiv al Centrului de Guvernare Electronică.

„Este de menționat și faptul că, începând din 6 aprilie 2015, Ministerul Educației a trecut integral la circulația electronică de documente, excluzând circuitul documentelor pe hârtie, iar începând din luna septembrie 2015 sistemul urmează a fi pilotat și în cadrul a 5 direcții raţionale de învățământ. De asemenea, Ministerele Finanțelor, Educației și Muncii, Protecției Sociale și Familiei testează circuitul electronic interministerial de documente. În paralel, a fost dezvoltat și testat, împreună cu Cancelaria de Stat subsistemul e-Cabinet al SIGEDIA, care permite planificarea și desfășurarea ședințelor de Guvern, inclusiv votarea proiectelor de pe ordinea de zi”, a declarat acesta.

Anexăm mai jos tabelul cu numărul documentelor prelucrate în cadrul sistemului pentru fiecare instituție participantă la pilotare.

ian.15 feb.15 mar.15 apr.15 mai.15 iun.-iul.15 Total
MAIA 42 36 78
EDU 81 440 564 1083 1003 1802 4973
MDRC 98 41 104 65 85 112 505
MF 377 432 575 432 229 624 2669
MJ 28 28
CS 15 15
MAI
MMPSF 211 211

Totodată, potrivit lui Iurie Ţurcanu, termenul de tranziție la circuitul electronic al documentelor în autoritățile administrației publice centrale din subordinea Guvernului va depinde de data aprobării Regulamentului privind organizarea și funcționarea SIGEDIA și va fi de 6-12 luni din acel moment, în dependență de gradul de pregătire a fiecărei instituții.

Adrian Platon

Inapoi la arhiva noutaților