[ X ]
[ X ]
[ X ]
[ X ]
CO îşi exprimă îngrijorarea în legătură cu acuzaţiile neîntemeiate aduse TRM
12 Septembrie

Consiliul de Observatori (CO) al Instituţiei Publice Naţionale a Audiovizualului Compania „Teleradio-Moldova” (TRM) îşi exprimă îngrijorarea în legătură cu acuzaţiile neîntemeiate ale participanţilor la acţiunea de protest organizată de Platforma civică „Demnitate şi Adevăr” în Piaţa Marii Adunări Naţionale (PMAN) faţă de modul de reflectare a acestui eveniment de către TRM, scrie trm.md.

„Considerăm că, criticile aduse IPNA „Teleradio-Moldova” nu au fundament şi sunt parte a unei campanii de denigrare a instituţiei. Manifestăm respect faţă de acţiunile de protest pe care le iniţiază cetăţenii Republicii Moldova şi considerăm că este imperioasă reflectarea lor plenară în cadrul buletinelor de ştiri şi a ediţiilor speciale, cu transmisiuni în direct de la faţa locului. Pe parcursul celor 6 zile de protest reporterii IPNA „Teleradio-Moldova” au lucrat în PMAN transminţinând live-uri în fiecare jurnal de ştiri. Evenimentele vor fi mediatizate şi în continuare în buletinele de ştiri şi în emisiunile de dezbater”, se menționează într-un comunicat de presă făcut public de către CO.

Consiliul de Observatori precizează că, articolul 52 din Codul Audiovizualului al Republicii Moldova prevede expres: „Independenţa editorială a Companiei este garantată prin lege. Nu se admit ingerinţe operate de autorităţi publice şi nici influenţa vreunui partid, organizaţii comerciale, economice, social-politice, sindicale şi de alt ordin”.

Totodată, administrația Moldova 1 accentuează că de pe 6 septembrie şi până astăzi, a difuzat 20 de transmisiuni live din PMAN. Echipele de filmare de la Moldova 1 au fost prezente în fiecari zi în centrul capitalei şi au difuzat subiecte în fiecare buletin de ştiri.  Au fost realizate trei ediţii ale emisiunii „Moldova în Direct”, care au avut drept subiect protestele din PMAN, cu participarea reprezentanţilor Platrformei DA.

Din cauza unor tentative de perturbare a ordinii publice, dar şi a unor ameninţări la telefon, Moldova 1 a fost nevoită să reprogrameze emisiunea „Moldova în Direct”, care urma să aibă loc astăzi, 11 septembrie, cu liderii AIE III, pentru o altă dată.

Astăzi, un grup de protestatari din PMAN a venit la Moldova 1, nemulţumiţi că aceasta nu ar fi reflectat obiectiv protestele la care au participat ei. Ei au avut o discuție cu administrația postului public de televiziune.

Sursa: trm.md

Inapoi la arhiva noutaților