Rodica Cheptine activează în cadrul unui centru de frumusețe de mai bine de 8 ani, timp în care a colaborat cu diverși clienți, însă niciodată nu a făcut diferența între ei. Despre meseria sa, ce preferă clienții, ce greșeli de stil comit politicienii de la noi și care sunt tendințele, Rodica Cheptine ne-a vorbit în interviul acordat pentru Curentul.md.
CURENTUL.md: Când ați început activitatea la Centru de Frumusețe și cum a fost?
Dika Cheptine: În centrul de frumusețe activez deja de 8 ani. La început era un centru medical-estetic, cu servicii de crio-estetică și alte servicii cu profil medical. În timp, însă, observând tendința serviciilor de înfrumusețare de pe piață, precum și preferințele clienților noștri, am reprofilat centrul într-un centru de frumusețe clasic, care are diverse servicii cosmetologice și de înfrumusețare, puse la dispoziție de specialiști cu experiență.
C.:Povestiţi-ne care este profilul salonului în care lucrați şi ce oferte aduce pe piaţa frumuseţii?
D.C.: Precum spațiul este relativ mare, ne-am permis să propunem servicii diverse, începând de la păr și terminând cu picioarele. Fiecare profil, cum ar fi îngrijirea unghiilor, sau îngrijirea părului, au specialiști aparte, fiecare în spații amenajate individual, pentru confortul clientului nostru. Ocazional, avem câte un sistem de reduceri de sărbătoare sau oferte-pachet, cum ar fi manichiură+coafură+machiaj la un preț considerabil redus.
C.:Care sunt prețurile serviciilor de la centru dvs.? Din cauza cursului ridicat la euro și dolar prețurile vor fi majorate?
D.C.: Ne afectează direct cursul în continuă majorare al valutei, precum mulți dintre furnizorii de materiale și produse au stabilit prețuri în valută străină. Încercăm să nu suferim pierderi, în timp ce ridicăm ușor prețurile, dar întotdeauna în așa fel, încât clienții să nu simtă asta foarte acut. Și întotdeauna avem grijă să le dăm un preaviz, ca să fim corecți cu ei.
C.: În deservirea clienților: care sunt punctele fundamentale pe care se axează personalul de la salon?
D.C.: Comunicarea este cuvântul-cheie. Întâi de toate e important să cunoști persoana cât de puțin pentru a-ți crea o închipuire despre caracterul acesteia și a-i oferi un serviciu potrivit întocmai ei. Sunt mândră să spun că avem relații de amiciție cu multe dintre clientele noastre fidele, care ni se încredințează deja de ani buni. Profesionalismul unui specialist, de asemenea, se conturează prin servicii de calitate, oferte noi și discreție, care este o condiție la fel de importantă în această sferă de activitate.
C.: Care sunt serviciile la care cel mai des apelează clienții?
D.C.: Cele mai solicitate sunt serviciile de întreținere, cum ar fi tunsoarea, vopsirea părului, manichiura-pedichiura, masajul terapeutic, bronzul în solar, cosmetologia. Mai sunt și solicitări sezoniere, spre exemplu în perioada rece a anului, când sunt la mare căutare ședințele de saună infraroșie în combinație cu masajul relaxant sau învelirile cu ciocolată cosmetică.
C.: Anul acesta a crescut sau nu, numărul celor care vin la centru? Cum credeți care este cauza?
D.C.: De fapt, numărul clienților fluctuează permanent. Avem întotdeauna fețe noi, precum și un număr stabil de clienți fideli, care și-au găsit sau meșterul întocmai potrivit pentru sine, sau sunt deja acomodați cu poziționarea noastră geografică și atmosfera caldă și prietenoasă.
C.:Din persoanele publice cine au frecventat sau frecventează centru de frumusețe?
D.C.: Avem un număr destul de mare de persoane publice, care ne-au pășit pragul, și au plecat satisfăcute. Multe dintre ele s-au întors, ulterior, ca să devină cliente permanente. Însă condiția, care le-a plăcut tuturor, e că, odată ce intri în centrul nostru de frumusețe, ești doar femeie, doar client, și ai parte de discreție, un serviciu de calitate și un ceai gustos. Așa că numele public sau cel de scenă nu prea contează. Uneori, aflăm peste câțiva ani buni cu ce se ocupă una sau altă clientă, dacă ea a vrut într-un final să ne spună.
C.: Dvs personal cum credeți politicienii de la noi au nevoie de stiliști? Ce sfaturi ați avea pentru ei?
D.C.: Sigur că au nevoie, ei sunt persoanele publice nr. 1, cu cel mai mare număr de apariții publice. Greșeala pe care o fac mulți, mai ales doamnele, e că nu consultă un specialist corespunzător, care le-ar îndruma spre o etichetă profesională a aspectului fizic, le-ar alege o tunsoare potrivită și câteva lecții de machiaj. Un politician, bărbat sau femeie, trebuie să arate profesionist, modest, neostentativ și asortat cu gust. Bărbații ar trebui să aibă grijă de tunsoare, manichiură și părul facial, constant.
C.: Fiind la început de an, care sunt planurile pe care vă propuneți să le realizați pentru 2015 în cadrul centrului de frumusețe?
D.C.:Continuăm să creștem, să implementăm servicii noi, să ne aducem tendințele de lucru la ordinea de zi, să fim competitivi și totodată stabili. O să ne păstrăm tradiția de a fi prietenoși și de a oferi servicii de calitate. Fiindcă, ulterior, devotamentul unui client, care a beneficiat de serviciile noastre, s-a dovedit a fi câștigat prin capacitatea de a înțelege exact ce vrea, în acel moment, și un zâmbet cald și primitor pe buze.
Autor: Natalia Moraru