Potrivit datelor statistice privind evoluția pieței serviciilor de televiziune (TV) contra plată (prin rețele de cablu și IP TV), agregate de ANRCETI, în primul semestru al anului 2019, pe piața serviciilor de televiziune (TV) furnizate contra plată (prin rețele de cablu și IP TV) volumul vânzărilor serviciilor TV contra plată a crescut, comparativ cu aceeași perioada a anului 2018,transmite CURENTUL.
Timp de șase luni volumul vânzărilor serviciilor TV contra plată a crescut cu 3,8 mil. lei (5%) și a însumat 82,6 mil.lei, iar numărul total de abonați s-a majorat cu 10,2 mii (3,1%) față de sfârșitul lui 2018 alcătuind 339,9 mii.
Datorită sporirii vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IP TV, au crescut veniturile provenite din vânzarea serviciilor TV contra plată. Astfel volumul vânzărilor a crescut cu 13,6% față de anul trecut și a constituit 43 mil. lei.
Baza de abonați a operatorilor rețelelor IP TV s-a extins cu 7,6% totalizând 171,2 mii. Baza de abonați la rețele prin cablu cu a constituit 168,4 mii, cu 1% mai puțin față de aceeași perioadă a anului precedent. Tehnologia MMDS s-a micșorat cu 38,7% fiind alcătuită din 280 de abonați.
Potrivit datelor prezentate, 66,6% din abonați recepționează semnalul TV în format digital, iar 33,4% în format analogic. În consecință, rata de penetrare a serviciilor TV contra plată, raportate la 100 de gospodării, a crescut cu 1,7 puncte procentuale și a alcătuit 36,8%.
La finalul semestrului I al anului 2019, cei mai mari furnizori de servicii TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: Moldtelecom – 35%, Sun Communications – 16,4%, TV BOX – 14,8%, iar cota cumulativă de piață a celorlalți furnizori a fost de 33,8%.
Mihaela Grosu