[ X ]
Vinificatorii moldoveni, în așteptarea lansării platformei digitale WINET, ce va promova comerțul și inovația în industria vinului din Moldova, România și Bulgaria
15 Mai

Proiectul transfrontalier „WINET – Comerț și Inovație în Industria Vinului”, lansat în august 2019 și care vizează câteva zeci de companii vinicole din regiunea Bazinului Mării Negre – Republica Moldova, România și Bulgaria, va ajunge în această lună la o nouă etapă de implementare.

Unul dintre cele mai importante obiective ale WINET este lansarea unei platforme IT online, la sfârșitul lunii mai, care va avea drept scop nu doar promovarea sectorului vinicol din cele trei țări, dar și lansarea componentei de e-trade, ce va permite comercializarea produselor vinicole online și la nivel global.

Platforma va mai conține și rute interactive, ce vor permite sporirea turismul vinicol, prin integrarea unor circuite și hărți turistice interactive, cu posibilitatea de extindere a acestora. Potrivit membrilor care au aderat deja la proiect, platforma digitală WINET le va aduce mai multă vizibilitate și numeroase oportunități în comerțul transfrontalier.

Mai mult, câțiva dintre actualii membri ai platformei spun că își doresc să valorifice și ocaziile de a face networking cu potențialii parteneri, în cadrul evenimentor tematice planificate în cadrul proiectului. Iată câteva dintre motivele care au impulsionat câteva vinării din Republica Moldova să devină membre ale proiectului WINET.

1

Constantic Șevciuc, director și fondator al vinăriei Chateau Cristi: „Scopul de a-i aduce împreună pe vinificatorii moldoveni, români și bulgari deopotrivă, mi s-a părut, din start, o idee bună. Da, suntem competitori, dar în același timp membrii fiecărei industrii trebuie să-și respecte oponenții și să conlucreze cot la cot cu ei, pentru o avansare comună, în forță. Acest proiect oferă oportunitatea de a cunoaște mai bine piața externă, de a face noi legături și de a crea o rețea de networking în industria vinificației din Bazinul Mării Negre. Așteptările mele sunt direct proporționale cu scopurile și obiectivele proiectului. Și cred că ele vor fi atinse. În ultima perioadă ne convingem tot mai mult de faptul că, dacă o afacere nu există online, atunci ea nu prea are premize de creștere. Cred că accentele trebuie să fie puse pe digitalizarea efectivă în industria vinicolă. WINET este, în sine, o platformă online pentru industria vinicolă, ceea ce vorbește despre faptul că un pas în acest sens a fost făcut, deja. Desigur, nici networking-ul offline nu trebuie neglijat, întrucât contactul viu, schimbul de idei și de bune practici sunt câteva instrumente care au mișcat întotdeauna carul din loc.”

2

Sergiu Ungureanu, Export Sales Manager Vinăria Purcari: „Orice acțiune care ar spori cognoscibilitatea vinurilor noastre peste hotarele Republicii, este benefică nu numai companiei noastre, dar și țării, în general, Moldova având un potențial vinicol enorm. Promovarea printre consumatorii mai puțin familiarizați cu produsul nostru, reducerea hotarelor dintre noi si potențialii cumpărători, informarea tuturor utilizatorilor despre calitățile produsului nostru, atât vinicol, cât și turistic, dar și promovarea valorilor noastre naționale, sunt idei pe care le salutăm. Începutul unei campanii de promovare si de prezentare a beneficiilor atât pentru promotorii, cât și pentru utilizatorii platformei și informarea corectă, este primul pas spre succes în orice domeniu de activitate.

Radacini_Uporova

Elena Uporova, director department Marketing, vinăria Radacini: „Am văzut potențial în proiectul WINET. În primul rând, platformele online sunt cele mai populare resurse pentru obținerea informațiilor. Pentru noi, producătorii, acestea oferă o oportunitate suplimentară de identificare a potențialilor parteneri. În al doilea rând, WINET este o platformă excelentă pentru promovare și, ceea ce este de asemenea de apreciat, nu necesită cheltuieli din partea producătorilor. În al treilea rând, beneficiile suplimentare pe care proiectul le oferă, unul dintre exemple fiind: studierea experiențelor producătorilor din țările vecine, ceea ce va oferi premise pentru discuții și pentru împărtășirea bunelor practici. Ce așteptări am de la această platformă? Consider că organizarea diverselor seminare tematice, traininguri în domeniul comunicării în țările respective (România, Bulgaria), a companiilor poziționate ca lideri de piață și, desigur, mi-aș dori să am ocazia de a participa la programe de schimb de experiență.”

Amintim că, proiectul WINET – Comerț și Inovație în Industria Vinului, este finanțat de Uniunea Europeană, prin Programul Operațional BLACK SEA BASIN 2014-2020. Proiectul este implementat de Agenția de Investiții din Moldova, partener lider al primului proiect transfrontalier din regiunea Bazinului Mării Negre în domeniul comerțului și cooperării din sectorul vinicol, împreună cu partenerii de dezvoltare, Camera de Comerț și Industrie – Stara Zagora (CCISZ) din Bulgaria și Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Tulcea (CCIATL) din România.

Perioada implementării proiectului WINET este prevăzută până în aprilie 2021, timp în care vor fi întreprinse o serie de acțiuni și vor fi atinse anumite obiective, care să permită continuitatea acestuia.

Companiile din sectorul vinicol care își doresc să solicite mai multe informații despre proiectul WINET și despre procesul de înregistrare în cadrul acestuia, o pot face prin intermediul coordonatorului de proiect Elena Oleinic-Slivinschi la adresa de e-mail: elena.oleinic-slivinschi@invest.gov.md

noi.md

Inapoi la arhiva noutaților