[ X ]
[ X ]
[ X ]
Veronica Herța, directorul „Apă-Canal” despre anul 2017: „Au fost și bune și rele, „nota” pe care o pune fiecare din noi este și în funcție de capacitatea de a fi mulțumit”
1 Ianuarie

Pentru directorul S.A. „Apă Canal Chișinău”, Veronica Herța, anul 2017 a fost în mare parte unul bun, iar în plan profesional cu multe realizări frumoase.

Solicitată de CURENTUL, Veronica Herța ne-a spus cum a decurs anul 2017 pentru sine, dar și pentru întreprinderea care o conduce.

„Anul 2017 în mare parte a fost un an bun, toţi cei dragi au fost sănătoşi şi aceasta este cel mai important! De fapt, au fost şi bune şi rele, ca şi la fiecare, oricum „nota” pe care o pune fiecare din noi unui an care a trecut este şi în funcţie de capacitatea fiecăruia de a fi mulţumit. Din când în când este bine să te opreşti din urmărirea fericirii şi să te mulţumeşti să fii fericit!

Dacă e să vorbim de planul profesional, anul 2017 este anul care pentru întreprinderea pe care o conduc, SA „Apă Canal Chişinău”, înseamnă o nouă filă a istoriei. Mulţumiri mari tuturor care au contribuit ca Programul de dezvoltare a serviciilor de alimentare cu apă în mun. Chişinău să prindă viaţă, iar prin susţinerea partenerilor de dezvoltare BERD, BEI şi Delegaţia UE să avem siguranţa că în anii care urmează vor fi facute mai multe lucrări pentru îmbunătăţirea şi modernizarea serviciului prestat către consumatorul final!”, ne-a spus Veronica Herța.

De asemenea, era ne-a spus care au fost reușitele și eșecurile anului la SA „Apă Canal”.

„Cea mai mare reuşită, după cum spuneam şi mai sus, este demararea implementării Proiectului. Programul de dezvoltare a serviciilor de apă și canalizare, care a demarat cu succes, presupune mai multe lucruri noi pentru Apă Canal. Au fost procurate deja mai multe unități de transport, ceea ce înseamnă cheltuieli mai mici la întreținere și o calitate mai bună a serviciilor pentru consumatorul final, urmează a fi reabilitate reţele de apeduct şi canalizare, urmează să fie implementat un Sistem de monitorizare, control şi achiziţii de date (SCADA), să fie renovate staţii de pompare, etc., dar cel mai important – Reabilitată Staţia de Epurare.

A doua reuşită ar fi că împreună cu echipa managerială am reuşit să îmbunătăţim indicatorii financiari ai întreprinderii SA „Apă Canal”. Toate acestea fiind posibile ca rezultatul mai multor acţiuni, unele din ele nefiind tocmai populare, dar important este rezultatul.

Daca e să vorbim de nereuşite, cel mai mult ne pare rău că, nu toţi agenţii economici au înţeles esenţa şi scopul modificării modului de calculare a plăţilor pentru depăşirile concentraţiei maxime admisibile a apelor uzate conform principiului „poluatorul plăteşte”. Ne dorim să conştientizăm cu toţii că, de fapt, suntem parte a unui ecosistem. Omul, ca orice fiinţa vie, nu se afla în afara legilor care guvernează viaţa pe planeta noastră, ci s-a format şi dezvoltat în interacțiune cu mediul natural. Iar corect ar fi să ne îngrijim de ceia ce va rămâne pe această palmă de pământ după noi copiilor şi nepoților noștri. Iar a doua, probabil tot ţine de conştiinţă, şi anume vandalizarea cişmelelor, un proiect frumos care a pornit de la ideea Primarului General, Dorin Chirtoacă! Un proiect prin care ne dorim să fim şi mai aproape de consumatori, dar să sperăm că pe viitor nu vor mai apărea astfel de situaţii”, a spus ea.

Totodată, a făcut referire și la aniversarea întreprinderii, care în acest an a împlinit 125 de ani de activitate.

„La 12 decembrie 1892 a fost dat în exploatare primul apeduct din or. Chișinău, având capacitatea de 200 mii căldări de apă pe zi, iar sursa fiind havuzul la poalele colinei Mazarachie. Astfel SA „Apă Canal Chişinău„ a înregistrat în luna decembrie 125 ani de activitate! Mulţumim angajaţilor ACC care de-a lungul celor 125 de ani și-au dăruit toată priceperea şi puterea pentru ca întreprinderea la ziua de astăzi să presteaze servicii vitale, de primă necesitate calitative. Sunt sigură că şi generaţiile care vin vor depune efort direcţionat spre creşterea performanţelor şi a calităţii serviciilor oferite. Ceea ce ne dorim, este ca fiecare locuitor sau vizitator al capitalei, să conștientizeze faptul că echipele de intervenţie ale S.A. „Apă-Canal Chişinău” activează în condiţii deosebit de grele, 24 din 24 de ore, indiferent de condiţiile meteorologice, pe timp de arşiţă, ploaie, vânt şi ger, executând lucrările de reparaţii care se impun”, a punctat Veronica Herța.

De asemenea, ea a adresat și un mesaj de felicitare pentru toți cetățenii:

„Ceea ce doresc tuturor, inclusiv şi mie pentru anul 2018, cel mai bine a fost spus de împăratul roman Marc Aureliu: „Să avem seninătatea de a accepta ceea ce nu poate fi schimbat, curajul de a schimba ceea ce poate fi schimbat şi mai ales înţelepciunea pentru a face deosebirea între cele două posibilităţi”. La mulţi ani!!!”, a mai spus Vernica Herța.

Cristina Parfeni

Republicat din 29 decembrie 2017.

Inapoi la arhiva noutaților