[ X ]
USAID Moldova a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Agenția Turismului. Detalii
27 Septembrie

Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova și Agenția Turismului a Republicii Moldova au semnat un Memorandum de Înțelegere în vederea susținerii dezvoltării industriei turismului și promovării Republicii Moldova ca destinație turistică în perioada anilor 2016-2020, transmite CURENTUL.

Documentul a fost semnat în data de 26 septembrie, la inaugurarea expoziției fotografice „Descoperă Moldova”, care reflectă comorile turistice ale țării noastre.

Expoziția fotografică „Descoperă Moldova” cuprinde 40 de imagini surprinse de 11 fotografi din Italia, Franța, România și Republica Moldova, care au participat la un foto-tur al Moldovei, pentru a imortaliza autenticitatea turistică. Turul s-a desfășurat cu suportul Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova și a avut drept scop instruirea fotografilor din Moldova în materie de fotografie turistică, explorarea prin fotografie a atracțiilor turistice locale și creșterea portofoliului de fotografii turistice ale Moldovei.

Expoziția va fi disponibilă pentru publicul larg până pe 3 octombrie, la hotelul „Radisson Blu Leogrand Chișinău”, iar în perioada 4 octombrie – 4 noiembrie pozele vor putea fi admirate la Gara Feroviară Chișinău. Totodată, imaginile urmează să fie tipărite pe cărți poștale, într-un tiraj de 10.000 de exemplare, care vor fi distribuite gratuit la Aeroportul Internațional Chișinău, în cele mai mare hoteluri din Chișinău, dar și la info point-urile din cadrul Zilei Naționale a Vinului.

Totodată, în perioada 26 septembrie – 10 octombrie pe pagina online http://moldova.travel/ va fi organizat un concurs de fotografie, iar pozele vor putea fi votate în funcție de categoriile la care vor fi amplasate acestea: Gustă. Cunoaște. Explorează. Simte. Fotografii a căror poze vor primi cele mai multe voturi vor fi premiați.

Memorandumul de Înțelegere are ca obiective principale creșterea competitivității și calității produselor turistice, creșterea cererii pentru Republica Moldova ca destinație turistică pe piețele externe, dar și actualizarea politicilor și a cadrului normativ a industriei turistice. Actul intră în vigoare la data semnării și este valabil pe o perioadă de 4 ani.

Memorandumul de Înțelegere mai prevede consolidarea sectorului privat de turism receptor și formarea unei platforme unice public-private de implementare a acțiunilor de stimulare a turismului receptor și intern.

Potrivit textului Memorandumului de Înțelegere, pentru atingerea obiectivelor propuse vor fi întreprinse o serie de activități care vor viza:

  • îmbunătățirea cadrului normativ în domeniu, pentru ameliorarea condițiilor de activitate a mediului de afaceri;
  • dezvoltarea regiunilor turistice vinicole (Codru, Ștefan Vodă și Valul lui Traian), prin elaborarea produselor vitivinicole turistice;
  • dezvoltarea produsului pentru turismul rural (meșteșugăritul și alte atracții turistice), dar și dezvoltarea pieței de suvenire, a capacităților producătorilor de suvenire și a calității acestor produse;
  • consolidarea prezenței online a ofertei de produse turistice a Republicii Moldova, precum și dezvoltarea și lansarea unor centre de informare și promovare turistică;
  • implementarea unui program de formare continuă a forței de muncă pentru sectorul turismului;
  • dezvoltarea și promovarea Zilei Naționale a Vinului drept atracție turistică regională de importanță majoră;
  • dezvoltarea Rezervației cultural-naturale „Orheiul Vechi” ca atracție turistică de importanță națională, suport în promovarea acesteia pe plan internațional și alte activități strategice.

Începând cu anul 2013, cu suportul USAID au fost realizați pași importanți pentru brandingul, poziționarea și promovarea Republicii Moldova drept destinație turistică, fiind definită și oferta turistică a țării. Pentru a spori atractivitatea Moldovei din punct de vedere istoric, cultural și gastronomic, precum și pentru a valorifica tradițiile milenare în vinificație, turismul vinicol a fost identificat ca fiind produsul turistic cu cel mai mare potențial de creștere.

Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova a adoptat o abordare complexă a domeniului, care se concentrează asupra următoarelor aspecte: promovarea Moldovei ca destinație turistică pe piețele-cheie (campanii, expoziții, branding de țară cu Pomul Vieții și Vinul Moldovei, promovare în presa internațională etc.); modernizarea serviciilor turistice (vinării, pensiuni rurale, artizani etc.); dezvoltarea de noi produse turistice (tururi vinicole și gastronomice, drumeții, ciclism, MICE); îmbunătățirea forței de muncă a sectorului (cunoștințe despre produse, serviciul clienți etc.); creșterea calității furnizorilor de servicii turistice; asigurarea unui cadru legal favorabil pentru turismul intern; elaborarea unei politici de turism și a unei strategii în comun cu Organizația Mondială a Turismului.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților