Recent, un consumator din municipiul Cahul a avut ghinionul să procure de la un agent economic un produs electric de uz casnic (aragaz), în valoare de 1699,00 lei, defect, transmite CURENTUL.
Pentru obiectul achiziționat, consumatorul a primit și un termen de garanție. Însă după doar câteva zile de la utilizarea aragazului, s-a dovedit a fi de calitate necorespunzătoare, deoarece consumatorul a depistat că în procesul utilizării aragazul nu arde gazul conform normelor tehnice.
Pentru a remedia defecțiunea apărută, acesta s-a adresat agentului economic, solicitând înlăturarea deficiențelor. Însă după reparație defecțiunea aragazului nu a fost eliminată.
Ulterior, a depus o cerere prealabilă către administratorul întreprinderii, prin care a solicitat schimbarea aparatului electrocasnic cu un alt produs de calitate corespunzătoare sau restituirea contravalorii.
Revendicarea nu a fost satisfăcută, iar consumatorul a decis să depună o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. În rezultatul implicării agenției, în soluționarea problemei respective, agentul economic în comun acord cu petiționarul a satisfăcut revendicările consumatorului, restituindu-i contravaloarea produsului reclamat în sumă de 1699,00 lei.