[ X ]
[ X ]
[ X ]
Poliţia de Frontieră, la raport. Ce rezultate a obţinut în 2013 şi ce şi-a propus pentru anul curent
22 Ianuarie
foto: point.md

Poliția de Frontieră a prezentat bilanțul activității desfășurate pe parcursul anului trecut, dar şi  prioritățile anului curent, în cadrul unei ședințe cu participarea conducerii Poliției de Frontieră și personalului cu funcții decizionale al autorității de frontieră, transmite CURENTUL.md.

Șeful Poliției de Frontieră, Dorin Purice, a menţionat rezultate deosebite în activitatea operațională, numărul traversărilor ilegale care a scăzut semnificativ și, nu în ultimul rând, sporirea încrederii cetățenilor față de Poliția de Frontieră.

De asemenea, din analiza datelor statistice existente, privind situaţia operativă, angajații Poliției de Frontieră au atins rezultate deosebite în anul trecut, comparativ cu anul 2012. Astfel, pe parcursul anului 2013, polițiștii de frontieră au înregistrat 4691 de persoane care au încălcat legislația frontalieră și au reținut 314 persoane care au prezentat documente falsificate, inclusiv 85 persoane au fost documentate pentru migrația ilegală.

În anul 2013, frontiera Republicii Moldova a fost traversată de un număr de peste 15,5 milioane persoane, acesta fiind în continuă creștere.

Potrivit raportului prezentat, în anul 2013 a fost elaborat și aprobat Codul deontologic al polițistului de frontieră, care stabilește regulile de conduită ale angajaților în exercitarea atribuțiilor profesionale, precum și în afara acestora, indiferent de funcția sau de gradul deținut.

Cu referire la prioritățile pentru anul 2014, Poliția de Frontieră își propune:

• să implementeze în continuare managementului integrat al frontierei în conformitate cu cele mai bune practici ale Uniunii Europene, astfel încât să își consolideze credibilitatea pe plan internațional;
• să continue perfecționarea activității în scopul combaterii migrației ilegale, traficului de ființe umane și altor fenomene ale criminalității transfrontaliere;
• să asigure accesul populației la un serviciu calitativ și o atitudine adecvată și integră în cadrul exercitării atribuțiilor funcționale de către personalul Poliției de Frontieră;
• să avanseze pe calea alinierii la standardele europene prin cooperarea cu instituțiile și organizațiile de resort, și să realizeze prevederile acordurilor în vederea implementării celor mai bune practici în domeniu;
• să modernizeze managementul resurselor umane prin dezvoltarea unui sistem de formare
continuă a personalului, instituirea unor proceduri clare și transparente de evaluare, promovare și motivare a angajaților;
• să promoveze activ conceptul de toleranță zero față de corupție, acte de tortură, încălcare a drepturilor și libertăților legitime, atitudini și tratamente discriminatorii din partea personalului Poliției de Frontieră;
• să dezvolte o infrastructură integrată și eficientă, orientată spre îmbunătățirea performanțelor profesionale și asigurării calității și transparenței serviciilor prestate.

Printre obiectivele prioritare rămân oferirea confortului și siguranței la frontieră, dar și prestarea serviciilor de calitate cetățenilor, participanți la traficul transfrontalier. Iar una dintre cele mai mari provocări rămâne a fi asigurarea securității frontierei de stat, minimizând timpul de traversare și oferind, în același timp, servicii de înaltă calitate.

Adrian Platon

Inapoi la arhiva noutaților