Turiștii, beneficiari ai serviciilor agențiilor de turism receptor și emițător, vor avea parte de o experiență turistică mai bună, iar timpul de așteptare la punctele de trecere a frontierei de stat va fi mai redus începând cu perioada estivală, transmite CURENTUL.
Un nou parteneriat ce are drept scop îmbunătățirea experienței turiștilor a fost consemnat de Agenția de Investiții și Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, în cadrul unei ședințe de lucru. În perioada următoare, cele două instituții publice vor conlucra pentru a asigura pentru grupurile de turiști, care călătoresc cu autocarele, o asistență eficientă la trecerea frontierei.
Astfel, prin intermediul unui canal electronic de comunicare prestabilit, agențiile de turism vor putea notifica autoritățile de frontieră despre sosirea grupurilor de turiști în prealabil cu 24 ore. Schimbul operativ de informații (cu privire la: data, ora, punctul de trecere al frontierei, datele despre autocar și numărul pasagerilor) va contribui la distribuirea eficientă a resurselor Poliției de Frontieră și asigurarea unei asistențe mai eficiente. Astfel, timpul de control al actelor va fi mult mai redus, iar autocarele nu vor mai sta la cozile din vămi.
Astfel, timp de două săptămâni, începând de luni, 27 mai, această platformă de comunicare electronică va intra în perioada de testare, ca ulterior să funcționeze pe bază permanentă. La fel,va fi alocat și un număr de telefon al dispeceratului, care va funcționa în regim non-stop, la care tur-operatorii vor putea să ia legătura cu reprezentanții Poliției de Frontieră.
Potrivit datelor oficiale, anul trecut prin intermediul Agențiilor de turism și tur-operatorilor, țara noastră a fost vizitată de 19,3 mii (19 276), cu 10,2% mai mult față de anul 2017. La fel, statisticile după numărul de traversări ale frontierei de stat arată că în topul țărilor din care provin vizitatorii străini se află România, Federația Rusă, Austria, Germania, Ucraina, Polonia, China, Italia și Regatul Unit al Marii Britanie și Irlandei de Nord.
Oferta turistică a Republicii Moldova se pliază perfect pe așteptările turiștilor din Europa, dar și din alte destinații, care sunt în căutarea experiențelor autentice diverse, legate de turismul: cultural, istoric, religios, nostalgic, de aventură, rural, vitivinicol și gastronomic.
Cristina Parfeni