[ X ]
Transportatorii insistă pe majorarea prețului la călătoriile interurbane. Ce le va răspunde Ministrul Brânzan?
13 Septembrie

Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) cere majorarea prețului biletelor la transportul interurban și a trimis o scrisoarea Ministerului Economiei și Infrastructurii, transmite CURENTUL.

Nemulțumirea principală a operatorilor de transport sunt tarifele scăzute la biletele pentru transportul interurban. Astfel, aceștea cer ca prețul pentru o călătorie cu transportul de maxi – taxi să fie de 5 lei.

După protestul desfășurat ieri de operatorii de transport, reprezentanții ministerului au venit cu o reacție. Potrivit ministerului „orice solicitare din partea transportatorilor de majorare a tarifului, trebuie să vină cu asumarea de către ei a unor indici măsurabili și clari de calitate pentru serviciile prestate cetățenilor: 1. Antrenarea la deservirea serviciilor regulate a unităților de transport destinate exclusiv transportării persoanelor, și nicidecum a celor reutilate din marfare; 2. Asigurarea respectării depline a drepturilor pasagerilor, inclusiv a celor cu nevoi speciale; 3. Antrenarea personalului calificat și asigurarea pregătirii continue a acestuia; 4. Respectarea strictă de către operatorii de transport a legislației din domeniul transporturilor rutiere, precum și a celei fiscale”, se spune în comunicatul ministerului.

Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto a venit, astăzi, cu o scrisoare deschisă către ministrul Economiei și Infrastructurii, Vadim Brînzan, după ce a examinat foarte atent comunicatul de presă al ministerului afirmând că comunicatul conține doza de manipulare identică conținutului discuțiilor anterioare despre tarif.

„Dle ministru, vrem să Vă informăm despre conținutul alin (2) al art. 145 al Codului Transporturilor Rutiere – „Tarifele la serviciile de transport rutier prin servicii regulate în trafic raional și interraional, le serviciile de autogară și la serviciile stațiilor de inspecție tehnică, sunt stabilite de organul central de specialitate…, conform metodologiei aprobate de Guvern”. Iar p. 37 al Metodologiei de calculare a tarifelor pentru serviciile de transportare a călătorilor (pasagerilor) și bagajelor cu transportul auto aprobată prin HG nr.1167 din 29.10.2007 stabilește că „Modificarea tarifelor se va efectua anual…”. Totodată dorim să Vă informăm că în Demersul APOTA nr. 8058 din 17 iulie 2019 noi am solicitat de la Dvs. să „adoptați actul administrativ normativ prin care să fie stabilită mărimea tarifului la serviciile de transport…”. Actele normative citate mai sus Vă obligă necondiționat să reglementați mărimea tarifului în baza metodologiei. Iar doleanțele noastre se reduc la executarea de către MEI a obligațiunilor stabilite în aceste acte normative”, se spune în scrisoarea deschisă a APOTA.

Transportatorii auto afirmă că s-au bucurat mult când au aflat că ministerul a acceptă majorarea tarifului cu respectarea condițiilor: excluderea unităților de transport reutilate (1), respectarea drepturilor persoanelor cu nevoi speciale (2), personal calificat (3) si respectarea legislației fiscale (4), dar sunt indignați că au aflat din presă despre condițiile ministerului după discuțiile despre tarif.

Potrivit APOTA la nici 24 de ore de la înaintarea condițiilor de către Ministerul Economiei și Infrastructurii acestea au fost deja îndeplinite.

„După cum vedeți dle ministru, la nici 24 de ore de la înaintarea condițiilor de către Dvs., noi le-am îndeplinit deja. Probabil ar trebui să adoptați ordinul despre stabilirea tarifului în mărime de 71 bani/km. Acum, când am înțeles că vreți să comunicăm prin intermediul spațiului public, a venit rândul să înaintăm noi condițiile noastre. Avem una. Să excludeți minciuna și manipularea din comunicarea cu operatorii de transport”, se spune în scrisoarea APOTA.

Menționăm că transportatorii au stabilită o întâlnire la Ministerul Economiei și Infrastructurii la 16 septembrie unde vor discuta mai detaliat chestiunea dată.

Mihaela Grosu

Inapoi la arhiva noutaților