Asociația Patronală a Operatorilor de Transport (APOTA) anunță că în această săptămână va decide cu operatorii de transport când va fi desfășurat primul protest împotriva Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR), transmite CURENTUL.
APOTA precizează că a avut un șir de ședințe cu reprezentanții MIDR.
„APOTA constată că în cadrul acestor întruniri MIDR nu a venit cu nici o soluție și nu a avut capacitatea să prezinte calculele proprii. Regretăm că MIDR încearcă să jongleze cu unele cifre și este preocupat de coruperea unor transportatori care ar „confirma” că mărimea tarifului actual este unul real.
Transportatorii sunt îngrijorați de inacțiunile și acțiunile ministerului ce favorizează ilegalitățile comise de gruparea Șor-Andronachi-Vîlcu, care stau în spatele gărilor auto și incasează nejustificat 10 la sută din incasările obținute de la pasageri”, spune APOTA.
De asemenea, ei precizează că MIDR a respins fără nici o justificare necesitatea restituirii accizelor la combustibil pentru transportatori (mecanism ce funcționează în toate statele UE), nu a venit cu instrumente de ordin financiar-fiscal sau administrativ de care dispune, care ar diminua din iminenta creștere a tarifului la serviciile de transport.
„Schimbările care au avut loc în structura cheltuielilor serviciului de transport în mod inevitabil vor duce la majorarea tarifului pentru transportarea călătorilor. Însă acțiunile recente ale MIDR vor avea ca consecință că, călătorii vor trebui să suporte nu doar creșterea tarifului determinată de majorarea prețurilor la combustibil, piese de schimb și lucrări de reparații, necesitatea majorării salariilor și necesitatea procurării altor unități de transport, dar cu regret, asupra călătorilor va cădea și povara jafului comis de gările grupării Șor-Andronachi-Vîlcu, protejate de MIDR și ANTA, costurile schemelor corupționale care se implementează acum de administrația ANTA, care este cea mai coruptă și incompetentă din istoria acestei instituții, scheme care în mod insistent rămân ”neobservate” de MIDR. Incapacitatea ministerului de a aplica mecanisme care funcționează în toate statele UE, îndreptate pentru susținerea transporturilor de persoane de asemenea va fi suportată de călător.
Termenul legal pentru examinarea și adoptarea unei decizii asupra demersului transportatorilor a expirat și nu a avut ca finalitate adoptarea unei soluții. În aceste împrejurări protestele transportatorilor devin inevitabile”, mai spune APOTA.
Cristina Parfeni