[ X ]
Tot mai mulți moldoveni optează pentru televiziunea contra plată: vânzările în domeniu sunt de milioane!
20 Iunie

Potrivit datelor statistice privind evoluția pieței serviciilor de televiziune (TV) contra plată (prin rețele de cablu și IP TV), agregate de ANRCETI, în primul trimestru al anului 2019, numărul de abonați conectați la serviciile respective și volumul total al vânzărilor pe acest segment de piață au crescut, transmite CURENTUL.

Timp de trei luni numărul total al abonaților s-a majorat cu 1,5 mii (0,5%), înregistrând suma de 331,2 mii, iar volumul vânzărilor a crescut cu 2,7 mil. lei (7%) comparativ cu perioada similară a anului trecut totalizând 41,4 mil. lei.

În urma acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) al operatorilor de pe această piață a crescut cu 5,6% și a constituit 41,8 mil. lei.

Peste 167,3 mii din totalul de abonați sunt abonați prin rețele de cablu coaxial, numărul lor fiind în scădere cu 2,7 mii (1,6%) față de sfârșitul anului 2018.Numărul celor abonați prin rețelele IPTV este în creștere cu 4,2 mii (2,6%) înregistrând 163,4 mii de abonați, iar 457 – sunt utilizatori ai tehnologiei MMDS.

Conform datelor prezentate 64,2% din abonați au recepționat semnalul TV în format digital, iar 35,8% – în format analogic. În consecință, timp de trei luni rata de penetrare a serviciilor TV contra plată, raportată la 100 de locuitori a crescut cu 0,1 p.p., ajungând la 9,3%.

În primul trimestru al anului 2019, cei mai mari operatori de pe piața serviciilor TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: „Moldtelecom” – 34,4%, „Sun Communications” – 16,9%, „TV BOX” – 14,5%, iar cota cumulativă a celorlalți furnizori a fost de 34,2 %.

Mihaela Grosu

Inapoi la arhiva noutaților