Tentativele de escrocherie prin telefonul mobil, mesaj telefonic și în mediul online sunt raportate zilnic la numărul unic de urgență 1 1 2. În luna septembrie, în medie, timp de 24 de ore, la numărul de urgență sunt înregistrate până la 20 de solicitări cu referire la cazurile de escrocherie.
Oamenii raportează situații de escrocherie ce vizează schema de înșelăciune cu „ruda implicată în accident rutier”, accesarea linkurilor dubioase precum participarea la sondaje sau alte concursuri cu premii, cazuri de fraudă care urmăresc obținerea datelor cardurilor de plată, atât prin intermediul rețelelor de socializare, telefon, cât și a site-urilor de comercializare a bunurilor.
Vă îndemnăm să fiți vigilenți și tratați cu precauție orice apel prin care vi se solicită parolele de unică de folosință, datele cardului de plată sau informaţii cu caracter personal.
Nu furnizați date confidențiale și nu efectuați plăți prin intermediul rețelelor de socializare, mesajelor telefonice, cât și a site-urilor de comercializare a bunurilor.
În cazul în care recepționați apel asemănător sau sunteți victima unor astfel de fraude sunați imediat numărul de urgență 112.