Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, a prezentat date cu privire la reflectarea femeilor și bărbaților din campania electorală în instituțiile de presă, informează CURENTUL.
Raportul a fost efectuat în perioada 24 ianuarie – 13 februarie curent.
Potrivit autorilor, au fost utilizate 4 tipuri de produse mediatice: talk-show, dezbateri, știri, spoturi electorale. Astfel, au fost monitorizate 10 canale TV din Republica Moldova.
În ceea ce privește tonalitatea abordării eroilor în știri, atunci bărbații sunt vizați negativ mai des, în comparație cu femeile.
La dezbateri, autorii precizează că, cu cât televiziunea este mai populară, cu atât procentul femeilor participante la dezbateri a fost mai mic.
În spoturile publicitare, avem 24% cu participarea bărbaților și 15% a femeilor.
Potrivit autorilor, „spoturile care au femei protagoniste sunt difuzate mai mult în orele de noapte”.
Totodată, reprezentanța Centrului, Alina Andronache, a efectuat o concluzie cu privire la studiu. „Numărul femeilor a crescut în alegeri, dar, totuși, nu a sporit șansa lor de a accede în Parlament. Femeile sunt mai mult în rol secundar, decât principal”, a conchis aceasta.
Mihaela Conovali