Progresele în crearea Serviciului unic integrat al apelurilor de urgență 112 au fost discutate în cadrul unei ședințe comune a conducerii Ministerului Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Ministerului Sănătății și Ministerului Afacerilor Interne, transmite CURENTUL.
În cadrul ședinței, Ministerul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor a prezentat etapele parcurse în procesul de creare a Serviciului 112, fiind puse în discuție mai multe aspecte privind arhitectura viitorului Sistem Informațional Automatizat 112, care să asigure interacțiunea eficientă dintre serviciile implicate în acest proces.
În acest context, participanții la discuții au convenit regionalizarea procesului de prelucrare a apelurilor de urgență, prin unificarea dispeceratelor specializate după principiul teritorial, lucru ce va eficientiza procesele, dar și va optimiza considerabil costurile.
De asemenea, în cadrul discuțiilor au fost soluționate și alte aspecte privind perspectivele dezvoltării SIA 112, reieșind din întrebările ridicate de echipa de experți internaționali, selectați pentru această etapă de creare a Serviciului 112.
Echipă de experți internaționali urmează să definitiveze și să furnizeze cerințele tehnice până la finele lui noiembrie, iar ulterior va fi anunțată licitația internațională pentru crearea Sistemului informațional automatizat 112și resetarea rețelelor de comunicații.
De asemenea, în cadrul ședinței, au fost coordonați pașii care vor fi întreprinși în continuare, astfel ca să se avanseze rapid pentru asigurarea funcționalității Serviciului 112, în conformitate cu Programul de implementare, aprobat de Guvern.
Cristina Parfeni