Fostul deputat al Platformei Demnitate și Adevăr, Alexandru Slusari, spune că România și Ucraina propun Moldovei reluarea circulației trenurilor internaționale, dar Calea Ferată refuză acest lucru pe motiv că vagoanele sunt în stare deplorabilă, transmite CURENTUL.
„Adică, pentru majorarea semnificativă a veniturilor întreprinderii strategice nu este posibil de reparat 20 de vagoane. Măcar din banii împrumutați, în baza unui plan concret și real de restabilire a circulației. În schimb, mii de angajați, care 6 luni nu primesc salarii, sunt trimiși la bănci după credite”, spune Slusari.
El menționează că, circulația trenurilor internaționale a fost sistată în 2020 din cauza pandemiei și atunci nimeni nu a vorbit despre probleme cu vagoane.
„Oare timp de un an situația a devenit atât de dramatică, încât nu există nici o soluție pentru problema strategică, ce ține de venituri întreprinderii și salariaților acestei?
Ce se întâmplă la Calea Ferată ? Sabotaj, incompetență sau interes pecuniar de a falimenta entitatea strategică ? În orice caz e nevoie ca urgent, la una din primele ședințe a noului executiv, să fie dezbătut subiectul CFM, inclusiv problema respectivă”, mai spune Slusari.
Cristina Parfeni