Directorul interimar al Serviciului Vamal, Iurie Ceban, a convocat o videoconferință cu șefii celor trei birouri vamale pentru stabilirea unui plan de acțiuni, care să asigure buna funcționalitate a instituției pe tot parcursul minivacanței din perioada 24-27 august, transmite CURENTUL.
În acest interval, toate posturile vamale vor activa fără întreruperi, totodată fiind suplinite cu personal cele mai tranzitate posturi de frontieră, pentru a gestiona rapid fluxul mare de călători.
Una dintre principalele solicitări înaintate șefilor de birouri vamale se referă la aplicarea tuturor măsurilor de fluidizare a traficului, mai ales în condițiile în care se prognozează o creștere semnificativă a numărului de călători, care aleg să-și petreacă minivacanța peste hotarele țării. Măsurile dispuse prevăd suplinirea numărului și a echipamentului de verificare, utilizarea tuturor pistelor de control, inclusiv a celor de pe sensul opus de traversare, precum și implicarea șefilor posturilor vamale în efectuarea controlului.
În continuare, Directorul interimar al Vămii a solicitat menținerea unui dialog continuu cu Poliția de Frontieră a RM în baza acordurilor de colaborare, dar și cu autoritățile vamale și de frontieră a țărilor limitrofe, în vederea sincronizării măsurilor de fluidizare, astfel încât cetățenii să beneficieze de un control rapid și eficient pe ambele părți ale frontierei.
În regim obișnuit de muncă vor funcționa și unele subdiviziuni din administrația Aparatului Central al Serviciului Vamal, în baza graficelor de lucru aprobate, oferind asistență în examinarea tuturor solicitărilor parvenite atât din partea agenților economici, cât și persoanelor fizice. Totodată, responsabilii de domeniul IT vor asigura funcționalitatea sistemelor informaționale vamale, fiind pregătiți să intervină prompt în cazul unor eventuale disfuncționalități sau erori tehnice.
De asemenea, va fi intensificată și activitatea subdiviziunilor specializate ale Vămii, în special a echipelor mobile și a celor investigative, care asigură cea de-a doua linie de control vamal pe întreg teritoriul țării, în vederea contracarării fraudelor vamale.
La finele ședinței, Iurie Ceban a subliniat importanța asigurării unui comportament etic și a unei conduite ireproșabile ale funcționarului vamal în raport cu fiecare cetățean, disciplina executorie fiind pusă în sarcina șefilor de birouri vamale. Totodată, abuzurile în exercitarea atribuțiilor de serviciu sau incidentele de integritate nu vor fi tolerate, orice abatere urmând să fie sancționată în conformitate cu normele legale.
În acest sens, amintim că, Serviciul Vamal are instituit Centrul Unic de Apel (+373 22 574 111) unde pot fi sesizate eventuale abuzuri admise de către angajații instituției. Tot la acest număr de telefon, puteți afla informații privind regulile de traversare a frontierei cu diverse bunuri.