[ X ]
Schimbări în centrul capitalei! Viceprimar: Suntem nevoiți să regândim modalitatea de organizare a parcărilor
22 Aprilie

Viceprimarul Victor Chironda susține că, legile și normativele în vigoare prevăd că, la construcția unui obiectiv comercial/industrial, cel care construiește este obligat să asigure un anumit număr de locuri de parcare pe terenul ce îl are în proprietate, informează CURENTUL.

„Însă terenul în oraș e limitat și scump, mai ales în centru. Și de asta mulți încearcă să asigure necesitățile de parcare din contul spațiului public. Așa, de-a lungul anilor, mulți agenți economici și companii care au deschis sedii, oficii, magazine și localuri în zona centrală a orașului și-ar asigurat necesitățile de parcare din contul trotuarelor, gazoanelor, scuarurilor și altor terenuri de uz public. Însă este important să înțelegem parcările amenajate în spic pe trotuarele arterelor din zona istorică a orașului, contribuie la diminuarea capacității de trafic a străzilor, generând ambuteiaje și devieri de la orar pentru transportul public de linie. De asemenea, parcările pe trotuare fac mai dificilă circulația pietonală. Automobilele parcate reduc din accesibilitatea trotuarelor în special a persoanelor cu mobilitate redusă. Parcarea pe trotuar înseamnă spațiu dedicat mașinilor din contul pietonilor, bicicliștilor, părinților cu cărucioare sau persoanelor cu mobilitate redusă”, a scris Chironda, pe o rețea de socializare.

Potrivit lui, anume pentru asta sunt nevoiți să regândească modalitatea de organizare a parcărilor pe arterele cu flux mare de transport public și cu potențial pietonal.

„Eliberarea trotuarelor de parcare este un pas necesar către organizarea benzilor dedicate de transport public. În continuare, Direcția Arhitectură va respinge toate proiectele care prevăd amenajarea parcărilor pe terenuri care nu aparțin solicitanților. Rugăm șoferii să fie atenți la noile semne de circulație rutieră pe străzile Pușkin, Bodoni, Mateevici și Ștefan cel Mare și să respecte noul regim de parcare. În același timp, pe străzile fără transport public de mare capacitate, parcarea este în continuare permisă. În anul curent, Primăria Chișinău planifică amenajarea și sistematizarea locurilor de parcare pe carosabil sau din contul redimensionării trotuarelor pe toate străzile din zona centrală a orașului. Orașul trebuie să fie confortabil și accesibil pentru toți”, a conchis Chironda.

Andriana Cheptine

Inapoi la arhiva noutaților