Ministerul Sănătății (MS), începând cu ziua de astăzi, lansează o campanie de comunicare. Anunțul a fost făcut, în cadrul unei conferințe de presă, de ministrul Ruxanda Glavan, informează CURENTUL.
Ruxanda Glavan a declarat că, de la bun început, de când a preluat mandatul de ministru, s-a concentrat și s-a preocupat de monitorizarea stării de sănătate a populației, dar și de creșterea calității serviciilor medicale.
„Toate măsurile, care au fost întreprinse de MS până în prezent, au drept scop asigurarea accesului populației în mod echitabil și la timp atât la servicii medicale, cât și la produse farmaceutice. De aceea, pe parcursul întregului mandat, am considerat necesar să realizăm evaluarea amănunțită al modului în care este realizat astăzi sistemul de sănătate pe fiecare verigă a sa, pentru a putea stabili care sunt acțiunile necesare, unde și în ce mod trebuie să intervenim în reformele planificate”, a precizat ministra.
Totodată, Ruxanda Glavan a menționat că, în urma realizării acestei radiografii a stării sistemului de sănătate în RM, au fost identificate și care sunt prioritățile de acțiune pe care trebuie să se concentreze.
„Pentru perioada imediat următoare vom interveni în serviciul de supraveghere de stat a sănătății publice. Totodată, ne propunem să îmbunătățim serviciile acordate la nivel de medicină primară, inclusiv prin revizuirea accesului la medicamente compensate și în al treilea rând – reorganizarea serviciilor de asistență medicală, în spitale. Principalul obiectiv al acestor acțiuni este asigurarea accesului echitabil pentru toată populația RM la servicii medicale de calitate și asigurarea tratamentelor necesare adecvate și la timp pentru toată populația RM”, a punctat Glavan.
Ministra a afirmat că „MS, începând de astăzi, lansează o campanie de comunicare, care are la bază informarea despre toate acțiunile întreprinse în sistemul de sănătate, toate măsurile care sunt menite să îmbunătățească accesului la serviciile de sănătate și comunicare în vederea promovării modului sănătos de viață”.
Ruxanda Glavan a mai spus că, campania va dura o lună și vor fi difuzate pe posturile de televiziune și radio, sporturi informative despre serviciile medicale de care populația poate beneficia și modul în care trebuie să interacționeze la diferite etape ale sistemului de sănătate.
Andriana Cheptine