După ce a fost numit în funcția de administrator interimar al Întreprinderii de Stat „Poșta Moldovei”, Roman Cojuhari, a declarat că se simte onorat de încrederea acordată pentru ocuparea acestui post important la o instituție legendară care de-a lungul timpului aduce corespondența în casele oamenilor, informează CURENTUL.
La fel, Cojuhari a spus că Poșta Moldovei, precum și alte instituții de stat, necesită să treacă printr-un proces de modernizare și adaptare la standardele internaționale de digitalizare.
„Serviciile poștale din cadrul întreprinderii ar trebui să crească în performanță și să atingă un nivel de profesionalism competitiv cu companiile străine care mai activează pe piața din Republica Moldova. Tot mai mulți cetățeni se orientează spre comerțul on-line, iar în aceste condiții, îmbunătățirea sistemului de operare a serviciilor poștale și livrare trebuie să reprezinte o prioritate pentru Întreprindere. Dezvoltarea serviciilor de plăți electronice și creșterea vitezei de procesare și livrare la fel este un obiectiv important pentru modernizare a serviciilor prestate cetățenilor de către instituție”, se arată în declarația noului administrator.
În același timp, el declară că a activat peste 8 ani în sistemul bancar – „experiență care o voi direcționa spre aducerea unui imbold în dezvoltarea serviciilor financiare pe care le poate presta întreprinderea. Experiența obținută în funcțiile de conducere atât din domeniul privat în calitate de director comercial și director financiar, cât și în funcții de conducere din domeniul public, va aduce amprenta și asupra dezvoltării Î.S. „Poșta Moldovei”. Îmi propun ca aceste îmbunătățiri să fie simțite pe plan intern, în rândul angajaților, dar și pe plan extern, de către clienții noștri din țară și de peste hotare”, comunică el.
Pentru creșterea calității serviciilor, Cojuhari declară că este importantă și stimularea colectivului.
„Angajații din sistemul poștal la moment nu sunt remunerați suficient de bine. Poștașii, pe timp de ploaie, vânt, ninsoare sau arșiță, merg sârguincioși pe la casele oamenilor și le duc poșta, facturile, ziarul sau pensia. Voi depune eforturi pentru ca fiecare poștaș să beneficieze de condiții mai bune de muncă, iar pentru munca depusă să fie remunerați decent. Poșta, nu este doar despre scrisori, facturi și colete. Poșta mai este și un mecanism de a aduce presa în casele oamenilor. Cunosc despre problemele pe care le întâmpină presa tipărită, cu privire la livrarea ziarelor și revistelor, dar și anunțarea cetățenilor despre diversitatea de alegere a presei la care doresc să se aboneze. Voi invita la dialog instituțiile de presă pentru a porni o colaborare sănătoasă, astfel încât fiecare redacție să aibă posibilitatea să transmită ziarul către abonații din orice colț al țării”, mai spune el.
Totodată, Cojuhari declară că sunt multe lucruri de făcut și este deschis spre colaborare pentru a dezvolta această instituție în așa fel încât cetățenii să aibă încredere în serviciile oferite de Î.S. „Poșta Moldovei”, iar angajații să se simtă mândri că activează în cadrul acestei instituții.
Mihaela Conovali