[ X ]
Rezultatele implementării proiectului Twinning în modernizarea Administrației Publice Centrale
14 Martie

Proiectul Twinning „Suport pentru modernizarea serviciului public în corespundere cu cele mai bune practici ale UE” s-a încheiat, transmite CURENTUL.

Secretarul general al Guvernului R. Moldova, Lilia Palii, în cadrul unei conferințe de presă, a apreciat ajutorul acordat de către autoritățile europene responsabile de implementarea proiectului și a specificat că acest proiect a avut un rol esențial în reformarea Administrației Publice Centrale, dar și a altor instituții.

„Proiectul finanțat de UE, Oficiul Guvernului Lituaniei – de care a beneficiat Cancelaria de Stat și un șir de instituții se încheie după 2 ani. Reforma Administrației Publice Centrale este o prioritate pentru Guvern la realizarea oricărei reforme și din alte sectoare prin implementarea angajamentelor asumate, dar și angajamentelor asumate în cadrul Acordului de Asociere a R. Moldova cu UE.

Obiectivul proiectului a fost crearea unei Administrații Publice moderne, profesioniste, orientate spre servicii moderne.

Suportul a oferit și mai multe instrucțiuni pentru implementarea unui șir de componente în vederea conformării cadrului legislativ. Un alt element a fost recomandările și ghidarea în instituirea unui corp de instruire publică. A fost un efor important în consolidarea experților în domeniu.

Reforma Cancelariei de Stat s-a finalizat în 2016 și acum grupurile de lucru își îndeplinesc funcțiile pentru a reforma instituțiile”, a spus Lilia Palii.

Roman Cazan, secretar general adjunct al Guvernului, a prezentat pe scurt ce s-a realizat timp de 2 ani:

„În cadrul proiectului au fost implicate toate ministerele. Au fost instruiți 70 de autorități la nivel central și 35 autorități ai Administrației Publice Locale de nivelul II. Proiectul a cuprins 4 componente:

I – expertiza legislației care reglementează activ funcționarii publici. Concluzia a fost că este bun cadrul legislativ, dar mai sunt probleme. Recomandările au fost supuse dezbaterilor.

II – un regim mai flexibil pentru funcționarul public și accesibilitatea cetățenilor la informații.

III – au fost pregătiți și certificați 32 de formatori. Au fost acordate 75 de certificate de instruire de lungă durată a specialiștilor.

IV – consolidarea capacităților secretarilor de stat. Acum sunt 13 secretari, înainte doar 7. S-au făcut multe ședințe, instruiri, secretarii au avut posibilitatea să facă cunoștință cu experiența europeană și a omologilor săi din alte țări”, a spus Roman Cazan.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților