Totalizările rezultatelor anului 2020 pe partea activității Direcției managementul produselor din cadrul Instituției Publice „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (I.P. „CTIF”) au elucidat faptul că numărul solicitărilor parvenite de la utilizatorii sistemelor informaționale a crescut cu 3 588 cereri, transmite CURENTUL.
Acest lucru se datorează creșterii numărului de beneficiari ai sistemelor, precum și majorării numerice a modulelor elaborate, dar și a funcționalităților acestora.
Astfel, la colaboratorii direcției au parvenit 92 757 de solicitări (suport tehnic și consultativ) privind utilizarea sistemelor informaționale gestionate de I.P. „CTIF”, dintre care au fost soluționate 92 491, ceea ce reprezintă o proporție de 99,7 % solicitări rezolvate. Spre comparație, în 2019 au parvenit 89 169 de solicitări, dintre care 88 851 au fost soluționate (99,6%). Aceste date indică menținerea unei tendințe stabile și pozitive pe partea solicitărilor gestionate.
Un alt fapt la fel de important care a marcat anul 2020 a fost elaborarea sistemelor informaționale noi, a modulelor și a funcționalităților, precum: E-factura, cabinetul personal al contribuabilului, e-Commerce VAT, Cadastrul fiscal 2 ș.a.
Profilul de lucru al Direcției managementul produselor implică acordarea suportului tehnic, a consultanței și mentenanței corective la o serie de sisteme informaționale și portaluri ale Ministerului Finanțelor, Serviciului Fiscal de Stat și a Serviciului Vamal, precum și a instituțiilor bugetare conectate la platforma 1C. În acest sens, cele mai multe solicitări au fost recepționate pe partea sistemelor informaționale la care fac apel frecvent un număr mare de utilizatori, precum și pe sistemele la care, pe parcursul anului precedent, au fost dezvoltate funcționalități noi.
De remarcat e și faptul că, activitatea suportului tehnic și consultativ s-a desfășurat la un nivel înalt, în ciuda situației create de pandemia de COVID-19. Mai mult ca atât, provocările care au survenit au fost soluționate prin implicare tuturor colaboratorilor, fie la distanță, fie de la birou. De asemenea, au fost elaborate ghiduri video și au demarat instruiri online – elemente instructive care au contribuit la generarea unui set de soluții aplicabile în activitatea sistemelor. În aceeași ordine de idei, prin sistemele interne din cadrul Instituției, sarcinile de lucru ale colaboratorilor au fost digitalizate pentru o mai bune execuție, trasabilitate, dar și monitorizare a timpului de lucru.
Director adjunct pe Domeniul administrare infrastructură tehnică din cadrul I. P. „CTIF”, Elena Saharnean, a menționat înalții indicatori de performanță marcați de către Instituție pe dimensiunea administrării și mentenanței sistemelor informaționale.
„Fiecare sistem informațional implementat de către I.P. „CTIF” asigură funcționalitatea întregii infrastructuri de sisteme, iar mentenanța calitativă oferă funcționarea operațională zilnică a serviciilor publice în domeniul gestionării finanțelor publice. Căutăm să asigurăm suportul la cel mai înalt nivel pentru cetățeni, agenții economici, contribuabili și instituțiile de stat. În acest sens, colaboratorii I. P. „CTIF” sunt antrenați continuu în implementarea tehnologiilor informaționale moderne, dezvoltarea sistemelor informaționale, și asigurarea mentenanței acestora, precum și în îmbunătățirea competențelor profesionale a fiecărui membru din echipă”.
La etapa actuală, I. P. „CTIF” acordă suport tehnic, consultanță și mentenanță corectivă la 67 de sisteme informaționale și portaluri ale Ministerului Finanțelor, a Serviciului Fiscal de Stat și a Serviciului Vamal.
Cristina Pendea