[ X ]
Republica Moldova, pe harta turistică globală cu o nouă campanie de promovare – „Moldova: A place to find yourself”
26 Martie

„Moldova: A place to find yourself” – este sloganul campaniei de promovare de țară, dedicată redefinirii poziționării Republicii Moldova pe harta turistică globală, lansată de Agenția de Investiții a Republicii Moldova, împreună cu partenerii săi de campanie, transmite CURENTUL.

Organizatorii își propun să renască interesul internațional față de potențialul turistic al țării, printr-o nouă expresie conceptuală și stilistică. Cu această ocazie, zilele trecute a fost lansat un videoclip sugestiv cu participarea artiștilor autohtoni Dara, Pasha Parfenii și trupa Cosmos în Buzunar. Conceptul și planurile de implementare a campaniei, precum și detaliile din culisele realizării spotului au fost prezentate joi, 25 martie, în cadrul unui eveniment online organizat de Agenția de Investiții din Moldova.

Rodica Verbeniuc, directoare generală, Agenția de Investiții: „Anul 2021 deja își conturează foarte clar strategia în domeniu, țările reintră în competiție pentru titlul de destinații turistice post-pandemice (urmărim clar exemplele Turciei, Egiptului, Ucrainei, Greciei) și dorim ca Republica Moldova să țină pasul tendințelor globale, cucerindu-și începând de azi și acum relevanța de destinație turistică printr-o nouă imagine și promisiune. Campania de promovare se lansează cu un mesaj nou, prin care repoziționăm Republica Moldova drept destinație turistică pe arena globală, iar videoclipul prezentat reprezintă un prim pas din strategia de comunicare multidimensională pe extern, cu rolul de a ne menține pe radarul turistic în perioada de tranziție post pandemie. Sloganul – „Moldova: A place to find yourself” vine să substituie anteriorul îndemn de a descoperi drumurile vieții, „Discover the routes of life” și constituie o promisiune onestă, inspirată din oferta turistică reală a țării noastre.

Conform planului de promovare al Agenției de Investiții, anul 2020 s-a derulat sub semnul relansării turismului intern, articulată prin campania națională #NeamPornit #Protejați, iar pentru 2021 Agenția lansează o campanie de promovare externă, debutând cu spotul invitație care către turiștii străini să viziteze Republica Moldova „when it’s all over”, (n.r. când totul se va termina), așa cum ne îndeamnă și versurile cover-ului realizat de artiștii noștri la piesa „Wake me up” de Avicii.

Eugen Boico, director general, Agenția Creativă „Publicis”: „Marea dilemă și marea întrebare a fost ce mesaje ar putea să ne poziționeze pe harta turistică mondială. Este clar că noi avem parte de competiție, dar cât de puternică nu ar fi competiția, acest lucru nu înseamnă deloc că noi nu putem să ne povestim istoria noastră. Cu toții trăim o experiență în care suntem nevoiți să ne schimbăm, să ne reconstruim personalitățile. Un mare gând, pe care toți îl au, este sentimentul că suntem pierduți. Nu doar noi suntem pierduți, dar și turiștii din alte țări. Bineînțeles, odată cu ieșirea din situația pandemică, toți vom căuta să ne regăsim”.

Potrivit Agenției de Investiții, campania „Moldova: A place to find yourself”, va veni să ilustreze potențialului neexplorat pe care îl deținem, exprimat prin simbioza dintre natură și muzică, gastronomie și vin, aventură și alte experiențe autentice, prin care oricine se poate regăsi sau reinventa. Materialul video urmează a fi promovat în următoarele două luni în mediul online din Ucraina, România și Germania.

Viorel Barbănouă: partener, PRofile Agency: „Vom pune accent pe câteva țări. Din rapoartele de turism, raportul Agenției de Investiții și al Băncii Mondiale, vedem că un pic s-au schimbat clasamentele țărilor ai căror cetățeni vin în Republica Moldova. Este vorba de vecinii noștri, România și Ucraina, respectiv campania va fi extinsă în primul rând în aceste două țări. Noi nu le spunem oamenilor „Veniți și călătoriți acum!”. În condițiile actuale, mizăm pe responsabilitatea fiecăruia, iar atunci când călătoriile vor fi sigure – „Voi aveți unde veni, aveți ce experimenta!” și aceste mesaje o să încercăm să le păstrăm pe parcursul întregii campanii”.

La fel ca pictura grafică de pe muralul podului Telecentru, ideea de a filma un videoclip s-a născut dintr-o inițiativă civică, prin care 4 artiști autohtoni au dorit să-și unească talentele ca să promoveze Republica Moldova drept destinație turistică printr-o interpretare personalizată.

Agenția de Investiții a îmbrățișat ideea artiștilor, oferind asistență tehnică prin corelarea produsului video la conținutul ofertei turistice autohtone și a susținut financiar producția. Clipul video a fost realizat la nordul țării de o echipă artistică formată din nouă membri și a inclus trei zile de filmări.

Rodica Verbeniuc, directoare generală, Agenția de Investiții: „Bugetul producției constituie 217.000 lei, fără TVA, și este unul foarte modest raportat la nivelul de calitate al realizării și rezonanței pe care urmează să-l genereze. Astfel, fac apel deschis către toți partenerii de dezvoltare, mediul asociativ și companiile private, anunțând că este loc de raliere și susținere financiară pentru o campanie internațională multidimensională și eficientă prin care ne vom putea promova pe diverse piețe ale lumii”.

La finalul evenimentului, inițiatorii campaniei au venit și cu un îndemn către doritorii de a se implica în adaptarea sloganului „Moldova: A place to find yourself”. Astfel, oricine poate veni cu sugestii de traducere a sloganului în limbile română și rusă. Ideile pot fi transmise până pe 1 aprilie, pe pagina campaniei de Facebook, iar cea mai reușită traducere va fi utilizată în versiunile adaptate pentru piețele din România și țările CSI.

Campania externă „Moldova: A place to find yourself” este realizată de către Agenția de Investiții, partener de dezvoltare al sectorului turismului, care promovează Moldova drept o destinație cu experiențe autentice și neexplorate. Pentru mai multe informații, urmăriți pagina de Facebook „Moldova: A place to find yourself” și pagina web https://invest.gov.md/

Inapoi la arhiva noutaților