Conducerea Administrației de Stat a Drumurilor (ASD) a desfășurat o ședință de lucru cu participarea companiilor de proiectare Intexnauca, Universinj și Injproiect, referitor la prezentarea rezultatelor studiului pentru fluidizarea traficului nodului rutier dintre drumurile naționale M1, M5 și R6, necesar pentru reconstrucția podului de încrucișare poziționat pe drumul R6 Chișinău – Orhei – Bălți, transmite CURENTUL.
Administrația de Stat a Drumurilor, în comun cu compania de proiectare, a desfășurat recensământul transportului auto, care traversează nodul rutier dintre drumurile M1 Frontiera cu România – Leuşeni – Chişinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina, M5 Frontiera cu Ucraina – Criva – Bălți – Chişinău – Tiraspol – frontiera cu Ucraina şi R6 Chişinău – Orhei – Bălți.
În cadrul întrevederii, au fost prezentate rezultatele recensământului, care stabilesc o medie zilnică a intensității traficului de 76 797 de vehicule, pe segmentele de drum ale nodului rutier la intersecția drumurilor M1, M5 și R6.
În perspectivă, traficul rutier va crește la 182 005 de vehicole pe zi către anul 2043.
Conform datelor statistice obținute, dimensionarea drumului recomandat, reieșind din traficul de perspectivă, prevede dublarea numărului benzilor de circulație de la două la patru benzi și câte o bandă de accelerare – decelerare pe sens, pentru segmentul drumului M1 situat sub podul de pe drumul M5 și a sectorului situat sub podul amplasat pe drumul R6. De asemenea, dublarea benzilor de la patru la opt și câte o bandă de accelerare – decelerare pe sens, pentru segmentul drumului R6, în regiunea podului de încrucișare.
Studiul elaborat în baza datelor obținute în cadrul recensământului, stabilesc căile de dezvoltare și modernizare a nodului rutier, pentru fluidizarea traficului în regiune și sporirea capacității de traversare a podurilor de către unitățile de transport.
În cadrul ședinței, a fost abordată și inițierea procedurii de elaborare a normelor tehnice pentru proiectarea podurilor și podețelor conform normelor europene și prezentarea soluțiilor de proiect pentru remedierea degradărilor atestate la podul de șosea peste râul Prut, pe drumul M1 Frontiera cu România – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina, în apropierea vămii Leușeni.