„Poziția actuală a Fabricii de Sticlă este un pic cam dificilă. Și aici ne lovim de două mari probleme: concurența și povara îmbătrânirii utilajului”. Afirmația a fost făcută de directorul Fabricii de Sticlă din Capitală Simion Grișciuc, transmite CURENTUL.
Potrivit lui, la capitolul concurenței există doi factori importanți: concurența locală și cea externă.
„Avem un concurent local, care recent a dat în exploatare un cuptor de fierbere a sticlei fiind al doilea la ei și, respectiv, două mașini de fasonare a sticlei montate și a treia o montează în scurt timp. Astfel, vor ajunge la o cantitate de producere de cel puțin de 4 ori mai mare ca a noastră și aici, vă dați bine seama, cantitățile mari micșorează sinecostul și sigur vor avea preșuri sub ale noastre.
Al doilea fel de concurență este cea externă și aici ne-o iau înainte fabricile din Ucraina și Rusia, care au un cost mai mic la resursele energetice, astfel au cost mai mic la produsul finit, în așa fel ne împovărează viața marketingului”, spune Simion Grișciuc.
O altă problemă este îmbătrânirea morală și fizică a utilajului
„…Cu care pierdem teren în fața concurenților noștri, având costuri mai mari la întreținere, având viteza mai mică, pierderi mai mari la produse și uneori calitate mai inferioară”, a mai spus Simion Grișciuc într-un interviu pentru CURENTUL.
Cristina Parfeni