[ X ]
Poziția ANRE vis-a-vis de intervenția Primarului general al municipiului Chișinău la ședința CMC din 3 noiembrie 2022
4 Noiembrie

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) reconfirmă deschiderea permanentă pentru o conlucrare constructivă atât cu titularii de licențe, activitățile cărora sunt reglementate de Agenție, cât și cu autoritățile administrației publice de toate nivelurile, în vederea rezolvării tuturor provocărilor cu care aceștia se confruntă, și identificării unor soluții legale în beneficiul societății, mediului de afaceri și consumatorilor.

 

Ghidați de acest principiu, reprezentanții ANRE au acceptat invitația de participare la ședința extraordinară a Consiliului Municipal Chișinău (CMC), în cadrul căreia a fost inclus subiectul cu privire la aprobarea tarifelor pentru serviciul public de alimentare cu apă și de canalizare furnizat/prestat de către S.A. „Apă-Canal Chișinău”.

 

În cadrul ședinței, reprezentanții ANRE au dat explicațiile de rigoare pe marginea mai multor prevederi metodologice, ale actelor normative de reglementare, precum și ale procedurilor legale de avizare și de aprobare a tarifelor pentru serviciul public de alimentare cu apă și de canalizare, dar și a cauzelor care au dus la situația critică din S.A. „Apă-Canal Chișinău” și modalitățile de soluționare a acesteia, astfel încât consumatorii finali să nu fie prejudiciați.

Cu regret, notificăm că runda de întrebări și răspunsuri între reprezentanții Agenției  și consilierii municipali a fost întreruptă într-un mod agresiv și sfidător de către Primarul general al capitalei, fapt care, în mod cert, nu va contribui la o soluționare constructivă a problemelor din sector.

 

ANRE dezaprobă un astfel de comportament și insistă pe revenirea imediată la un dialog civilizat, constructiv, apolitic și profesionist. Agenția reiterează deschiderea totală și permanentă de a colabora cu operatorii din domeniile reglementate și autoritățile publice locale într-un mod profesionist și civilizat, având drept scop depășirea obstacolelor și problemelor din sectoare, astfel încât să asigure consumatorii cu servicii de calitate la tarife/preturi corecte și transparente.

Inapoi la arhiva noutaților