[ X ]
Poliția de Frontieră și Serviciul Vamal au întreprins măsuri pentru fluidizarea traficului transfrontalier. Ce s-a dispus
14 Iunie

Managerii Poliției de Frontieră și Serviciului Vamal au semnat un Plan de acțiuni comune cu privire la întreprinderea măsurilor de fluidizare a traficului transfrontalier în perioada estivală, transmite CURENTUL.

Astfel, începând cu 15 iunie și până în data de 31 august a.c. se va intesifica activitatea de frontieră și cea vamală, în sensul că vor fi simplificate procedurile de control și va fi planificat managementul de personal în cele mai solicitate puncte de trecere.

Se cunoaște că în perioada celor trei luni de vară, numărul călătorilor crește considerabil, în special pe sensul de ieșire din țară, care este condiționat de preferințele cetățenilor moldoveni de a petrece vacanțele peste hotare. În acest sens, pentru degajarea circulației transfrontaliere, evitarea formării cozilor și asigurarea unui control operativ s-a dispus:

– Monitorizarea permanentă a situației privind fluxul de pasageri și mijloace de transport, în scopul acumulării datelor cu privire la timpii de așteptare, orele și zilele cele mai aglomerate;

– Suplinirea, la necesitate, a numărului de polițiști de frontieră și vameși prin crearea locurilor de muncă suplimentare în punctele de trecere cu flux sporit de călători, dotate cu tehnică de calcul, echipamente speciale de verificare a documentelor etc. (ar permite neîntâziat reamplasarea și/sau implicarea personalului în situație de criză);

– Folosirea la maxim a infrastructurii punctelor de trecere (disponibilitatea tuturor pistelor de control);

– Traversarea prioritară a familiilor cu copii minori, persoanelor cu dizabilități etc., deschiderea pentru această categorie de călători a pistei destinate Corpului Diplomatic;

– Evaluarea periodică a rețelelor schimbului de date între Poliția de Frontieră și Serviciul Vamal, în vederea prevenirea blocajelor tehnice și a căderilor de rețea;

– Efectuarea procesului de documentare a unui incident de către alt angajat decât cel implicat pe pista de control, pentru a asigura continuitatea controlului fluxului de călători și mijloace de transport;

– Intesificarea relațiilor de conlucrare cu autoritățile de frontieră și vamale ale statelor vecine, pentru a sincroniza acțiunile ce țin de traversarea frontierei de stat.

Amintim că, la sfârșitul lunii mai a fost lansat un canal electronic de comunicare, prin intermediul căruia agențiile de turism pot notifica Poliția de Frontieră despre sosirea grupurilor de turiști în punctele de trecere. Astfel că, în preabil cu 24 de ore, operatorul de turism va informa polițiștii de frontieră, prin intermediul unui formular tipizat, despre sosirea sau plecarea grupului de turiști, incluzând detalii despre numărul de persoane, numărul de înmatriculare a autocarului, ora sosirii și punctul de trecere ales pentru traversarea hotarului. Informațiile date sunt recepționate de către ofițerii Centrului Operațional de Coordonare al Poliției de Frontieră care transmit, ulterior, către punctul de trecere selectat. În baza acestor informații șeful PTF are posibilitatea, din timp, să gestioneze eficient activitatea, distribuind sarcinile și asigurând un număr de personal suficient pentru ca timpul de procesare a actelor pasagerilor din autocare să nu depășească 30 de minute.

Facilitarea trecerii frontierei pentru motocicliști este o altă inițiativă a Poliției de Frontieră care va fi pusă în aplicare pe parcursul celor trei luni de vară. În contextul temperaturilor înalte care se înregistrează în această perioadă, dar și faptul că motocicliștii de obicei nu au nimic de declarat la controlul vamal, s-a propus de a le permite trecerea tuturor formalităților de frontieră fără a sta în rând cu alte tipuri de mijloace de transport.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților