Peste 9 400 de consumatori s-au adresat pe parcursul perioadei ianuarie-martie al anului 2024 la contact-centrul SA „Moldovagaz” prin intermediul liniei telefonice unice 1304. Potrivit serviciului relații publice al companiei, majoritatea covârșitoare a apelurilor, și anume 9 228, au parvenit de la locuitorii capitalei.
Astfel, 5 623 de persoane s-au adresat în legătură cu achitarea facturii, cu privire la compensația acordată s-au adresat 306 de consumatori, lipsa facturii de plată au raportat 769 de consumatori, iar cu erorile în facturare s-au adresat 617 de persoane. În legătură cu relațiile contractuale au apelat 774 de consumatori, iar 264 au transmis prin această cale indicii contorului, întrebări cu privire la reconectare/deconectare la rețeaua de gaze naturale au apelat 369, și cu alte întrebări de ordin tehnic au apelat 1663 de persoane. Programul de lucru al centrului este de luni până vineri de la orele 8.00 până la 17.00, iar pentru situații de urgență este preconizat numărul 904, care este disponibil 24 din 24.
Totodată, numărul de utilizatori ai serviciului „Cabinetul personal al consumatorului” a constituit 21 251 de persoane, fiind de creștere de la începutul anului cu 1848 de unități. Accesând contul său, utilizatorul poate verifica istoricul de consum pentru ultimele 12 luni, precum și bilanțul curent al acestuia. Alte opțiuni oferite din Cabinet includ posibilitatea de a expedia la distanță indicii curenți ai contorului, precum și să fie descărcată și achitată factura în regim online. La fel, consumatorul poate lăsa online cererea pentru a resemna sau rezilia contractul, să se adreseze pentru suport la contact-centrul întreprinderii, precum și să plaseze reclamații.
Serviciul este disponibil atât pentru consumatorii casnici, cât și pentru cei noncasnici (persoanele juridice). Mai mult, arhitectura cabinetului personal permite să fie corelate mai multe locuri de consum a gazelor naturale la un singur cont. La fel, indicii contorului pot fi expediați prin intermediul aplicației Viber ChatBot.
În oficiu comercial din mun. Chișinău, în aceeași perioadă, au fost deserviți circa 20 954 consumatori finali, iar on-line au fost prelucrate peste 1 939 de cereri din partea lor.
La fel, SA „Moldovagaz” a implementat și un sistem de suport pentru consumatori și pe baza mesagerului „Telegram” (
https://t.me/MoldovagazSupportBot). Întrebările din partea consumatorilor sunt acceptate în regim 24 din 24 de ore, în timp ce răspunsurile sunt oferite după ce acestea au fost procesate de specialiștii companiei de luni până vineri.
La fel, consumatorii de gaze din capitală pot apela la сall-centrul întreprinderii „Chișinau-gaz” la numărul 1305, pentru soluționarea problemelor de ordin tehnic și transmiterea indicilor.