Specialiștii IT s-au întrunit la un atelier de lucru pentru a dezvolta o aplicație care va permite colectarea opiniilor cetățenilor față de calitatea serviciilor publice. Atelierul se va desfășura timp de 2 săptămâni, transmite CURENTUL.
Acest proiecte a fost realizat în urma interviurilor și discuțiilor de tip focus grup în șapte oficii teritoriale ale CNAS situate în Chișinău, Ialoveni, Cahul, Bălți și Comrat. Astfel, echipa de cercetare a analizat diverse aspecte ale experienței utilizatorilor, stabilind atitudinile, comportamentele și provocările respondenților atunci când sunt întrebați în ce măsură sunt satisfăcuți de calitatea serviciilor prestate. În rezultat, instrumentul care va fi creat va reflecta în ce măsură activitatea instituţiilor publice răspunde așteptărilor cetățenilor.
În baza rezultatelor acestei cercetări, participanții la atelier, fiind ghidați de mentori, vor propune soluţii, iar un juriu profesionist va evalua la final soluțiile prezentate. Echipa care va dezvolta cea mai bună soluție va primi 10 mii de dolari SUA, acordați de PNUD Moldova. Premiul va fi acordat pentru dezvoltarea și implementarea aplicaţiei propuse. Inițial instrumentul va fi testat în cadrul oficiilor teritoriale ale CNAS, ulterior fiind integrat și în alte instituții.
Prototipul instrumentului va fi elaborat în decurs de două săptămâni, iar aplicația propriu-zisă va fi lansată în noiembrie 2017.
Atelierul este organizat de Laboratorul de Inovații Sociale din Moldova (MiLab) – proiect comun al PNUD Moldova și al Cancelariei de Stat – în parteneriat cu Asociația Națională a Companiilor din domeniul TIC și Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS).
Cristina Parfeni