[ X ]
[ X ]
[ X ]
Numărul de organizații care pot beneficia de mecanismul 2% în anul 2020 a crescut
3 Ianuarie

Lista beneficiarilor mecanismului 2% pentru anul 2020 a fost făcută publică de Agenția Servicii Publice, autoritatea care recepționează cererile de înregistrare la mecanismul 2% în fiecare an.

Noua Listă a beneficiarilor numără 844 de organizații, cu 15 % mai mult față de 2019 (732 de organizații), dintre care 732 (87%) sunt asociații obștești, fundații şi instituții private (organizații necomerciale), iar 112 (13%) sunt culte religioase şi părţile lor componente (entități religioase). Astfel, tot mai multe organizații neguvernamentale pot beneficia de procesul în care persoanele fizice plătitoare de impozite direcţionează 2% din suma impozitului pe venit obţinut în anul precedent.

În 2020, numărul beneficiarilor a crescut pentru ambele categorii de organizații necomerciale care pot aplica la mecanismul 2%. Cifra asociațiilor obștești, a fundațiilor și a instituțiilor private s-a majorat cu 15%, de la 634 la 732, iar numărul cultelor religioase și a părților lor componente a crescut cu 14%, de la 98 la 112.

Cei 844 de beneficiari incluși în listă sunt organizații care activează de cel puțin un an, nu au datorii la bugetul public național pentru perioadele fiscale anterioare și desfășoară activități de utilitate publică / sociale, morale, culturale sau de caritate.

Lista conține numărul de identificare de stat (IDNO/cod fiscal) al organizației, denumirea completă și adresa organizației (localitate, stradă, oficiu, cod poștal). Organizațiile care se regăsesc în Lista beneficiarilor 2% pot deja să înceapă campania de informare și atragere a susținătorilor, întrucât perioada de depunere a declarațiilor cu privire la impozitul pe venit și, implicit, de efectuare a desenării procentuale, a început la 1 ianuarie 2020 și va dura până la finele lunii aprilie.

Organizațiile necomerciale aplică la mecanismul 2%, deoarece conștientizează necesitatea diversificării canalelor de finanțare și avantajele ce derivă din acesta: acumularea de fonduri suplimentare, atragerea de noi susținători ai activității sale, promovarea culturii de filantropie, etc.

Inapoi la arhiva noutaților