Asociația Promo-LEX a prezentat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, un nou raport al Misiunii de Observare a alegerilor Președintelui Republicii Moldova, informează CURENTUL.
Directorul de programe Promo-LEX, Pavel Postica, șef al Misiunii de Observare, a declarat că observatorii Promo-LEX au raportat mai multe activități din perioada campaniei electorale.
„O activitate este întîlnirea cu cetățenii, campanii din ușă în ușă ale concurenților, astfel, Igor Dodon – cel puțin 10 activități, iar Maia Sandu – cel puțin 19 activități. O altă activitate este denigrare/PR negru, astfel, cel puțin un tip de material publicitar cu un conținut denigrator la adresa concurentului Igor Dodon, dar și cel puțin 4 materiale publicitare cu un conținut denigrator la adresa concurentului Maia Sandu”, a precizat el.
Totodată, potrivit raportului, au fost depistate activități în cadrul companiei electorale, care îl vizează pe Igor Dodon. „Este vorba despre utilizarea resurselor administrative, două cazuri observate, fiind implicat Igor Dodon prin implicarea asistentei sociale, a angajaților direcției raionale de învățămînt. O altă activitate este oferirea de cadouri electorale, la fel două cazuri depistate, fiind implicat Igor Dodon, prin oferirea de prînzuri gratuite pensionarilor și a cadourilor bănești, organizarea de focuri de artificii”, a punctat Postica.
Andriana Cheptine