[ X ]
 Moldova și România au semnat un Memorandum pentru reluarea conexiunii feroviare Cantemir – Fălciu
15 Aprilie

Circulația trenurilor pe segmentul feroviar Cantemir – Fălciu va fi reluată după o perioadă de 32 de ani, timp în care traficul a fost sistat. Relansarea trenurilor pe acest segment va asigura o creștere a transportului de mărfuri pe calea ferată și consolidarea conectivității Republicii Moldova cu rețeaua europeană de transport.

Un Memorandum de Înțelegere între Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” și Compania Națională de Căi Ferate din România „CFR” S.A, pentru reluarea circulației pe acest tronson, a fost semnat astăzi la Chișinău. Semnarea a avut loc în cadrul unui eveniment public cu participarea vicepremierului Vladimir Bolea și a secretarului de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Segmentul feroviar Cantemir – Fălciu are o poziție strategică la granița dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană, iar redeschiderea acestuia va permite o mai bună gestionare a fluxului de mărfuri, în contextul eforturilor de diversificare a rutelor de export și dezvoltare a transportului intermodal. Pentru relansarea circulației, urmează reabilitarea infrastructurii feroviare pe teritoriul ambelor state, inclusiv a podului feroviar și a stațiilor de frontieră Prut 2 (Republica Moldova) și Fălciu (România).

„Acest memorandum ține de redeschiderea unui nou circuit și ancorarea RM în rețelele feroviare ale Uniunii Europene. Republica Moldova, prin bugetul +PLUS, a alocat 10 milioane de lei pentru reabilitarea acestui segment feroviar. Vom avea linie de cale ferată largă și ecartament european. În cel mai scurt timp, vom oferi posibilitatea agenților economici să beneficieze de acest proiect. Ne îndeplinim angajamentul luat față de cetățeni, implementând proiecte concrete. Fălciu este unul dintre proiectele care vor asigura o conectivitate îmbunătățită”, a declarat viceprim-ministrul Vladimir Bolea.

Secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, a menționat că această inițiativă reprezintă un exemplu concret de colaborare transfrontalieră eficientă, cu impact economic direct și beneficii pe termen lung pentru regiune.

„Este un moment important pentru dezvoltarea sistemului feroviar dintre Republica Moldova și România. Astăzi am vizitat podul de la Fălciu-Cantemir, unde au început lucrările pregătitoare pentru deschiderea acestuia. Consolidăm mai multe treceri feroviare și ne dorim să le utilizăm pentru transportul de marfă”, a punctat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Totodată, în cadrul conferinței de presă, oficialii au anunțat desfășurarea unui eveniment de amploare, la 26 aprilie curent, care va marca demararea oficială a proiectului istoric de construcție a podului rutier peste Prut de la Ungheni, numit simbolic „Podul de Flori”.

„Este un proiect de suflet – toată lumea este invitată la lansarea construcției podului de flori. În anii ’90 a fost un pod simbolic. După atâția ani, vom transforma în realitate visele și dorințele de atunci. Încercăm să trezim acea emoție din ’90. În mod deosebit, mă adresez celor care au fost atunci pe malul Prutului să vină și să vadă cum se va realiza acest proiect,” a îndemnat Vladimir Bolea.

Podul de la Ungheni reprezintă o legătură strategică între România și Republica Moldova, fiind parte integrantă a Autostrăzii Unirii (A8), cu rol major în interconectarea celor două rețele rutiere naționale – Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni și viitoarea Autostradă Ungheni – Chișinău, ambele cu termen de finalizare estimat pentru anul 2030. Lucrările vor fi demarate simultan în ambele țări, pe 26 aprilie curent.

 

 

 

 

 

 

 

Inapoi la arhiva noutaților