[ X ]
[ X ]
[ X ]
Ministrul Agriculturii a propus crearea unui grup de lucru privind promovarea produselor autohtone care vor îmbunătăți meniul copiilor din grădinițe
10 Martie

În contextul vizitei inopinate pe care a făcut-o recent prim-ministrul Pavel Filip la o grădiniță din capitală, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a organizat, în colaborare cu Agenția pentru Achiziții Publice și asociațiile de producători, o masă rotundă pentru a discuta cum ajung pe mesele copiilor produse de calitate proastă, dar și despre problemele existente în domeniul achizițiilor publice, transmite CURENTUL.

„Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare este indignat de calitatea proastă a fructelor care ajung în meniul copiilor de la grădinițe și nu numai. Republica Moldova are produse de valoare, însă, cu regret, sistemul este imperfect și trebuie modificat. În acest sens, vom face tot posibilul să favorizăm producătorii noștri” a declarat ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare Eduard Grama.

În urma discuțiilor, ministrul Agriculturii a venit cu propunerea de a crea un grup de lucru cu reprezentanții Ministerului Economiei și Ministerului Finanțelor, în comun cu asociațiile de profil, pentru a găsi astfel căile necesare ca participanții la licitațiile publice să fie producătorii autohtoni, cu produse de calitate.

În același context, președintele Asociației „Moldova Fruct” Vitalie Gorincioi a declarat că producătorii vor putea asigura fără probleme instituțiile de învățământ cu fructe conform cerințelor, însă pentru aceasta ar trebui să participe direct la achiziții publice, cu dovezile de rigoare care să demonstreze inofensivitatea produselor.

Amintim că, la finele lunii august, la inițiativa ministrului Eduard Grama, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat, în comun cu asociațiile de producători agricoli și cu alți parteneri, campania socială „Produse autohtone pentru copiii Moldovei”. Prin astfel de acțiuni, ministerul își propune să stimuleze consumul de produse autohtone în rândul copiilor, precum și de a promova producătorii agricoli din țară pentru creșterea comerțului pe piața internă.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților