Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC) atenționează conducătorii instituțiilor de învățământ cu referire la punerea în aplicarea a documentelor de politici privind debirocratizarea în învățământul general, transmite CURENTUL.
Astfel în scopul eficientizării procesului de debirocratizare a sistemului de raportare și completare a documentației școlare, de repartizare a timpului de muncă a personalului didactic din învățământul general în raport cu norma didactică, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a emis ordinul nr. 1467/2019, care prevede operarea unor modificări în Nomenclatorul tipurilor de documentație școlară și rapoarte în învățământul general și anume: enumeră documentele și rapoartele obligatorii, care reflectă și asigură funcționarea normativă a instituției de învățământ; indică de către cine trebuie să fie întocmite aceste documente și stabilește termenii de elaborare sau completare și durata de păstrare a acestora în arhivă.
În context, MECC va organiza în perioada 14 ianuarie – 10 martie 2020 acțiuni de monitorizare a punerii în aplicare a documentelor de debirocratizare în instituțiile de învățământ.
Totodată, menționăm despre necesitatea respectării prevederilor pct. 5 al Nomenclatorului tipurilor de documentație școlară și rapoarte în învățământul general, care stipulează expres că decizia privind formatul electronic sau tipar al documentației școlare aparține instituției și nu se admite dublarea formelor de prezentare/completare a informațiilor solicitate.
Cristina Pendea