[ X ]
Măsuri de sporire a protecției consumatorilor. Iată care sunt cele 4 obiective majore ale Strategiei
18 Mai

Cabinetul de miniștri a aprobat Planul de acţiuni pentru perioada 2017-2020 de implementare a Strategiei în domeniul protecției consumatorilor, transmite CURENTUL.

Documentul a fost elaborat în conformitate cu cele patru obiective majore ale Strategiei: scăderea riscului de apariţie a produselor şi serviciilor periculoase pe piaţă, reducerea nivelului tranzacţiilor prejudiciabile pentru consumatori, educarea și informarea consumatorului, eficientizarea procesului de revendicare a drepturilor şi de recuperare a prejudiciilor.

În particular, este prevăzută armonizarea cadrului normativ național cu cel al Uniunii Europene în ceea ce privește cerințele minime de calitate și inofensivitate a produselor și serviciilor. Totodată, este preconizată elaborarea și implementarea programelor sectoriale de supraveghere a pieței, cooperarea eficientă dintre autoritățile abilitate în domeniul protecției consumatorilor.

Realizarea acțiunilor planificate va fi finanțată în limitele bugetului aprobat, precum și din resursele oferite de partenerii externi de dezvoltare.

Cristina Pendea

Inapoi la arhiva noutaților