[ X ]
Mass-media monitorizată în campania electorală. Iată care posturi au trecut „examenul”
26 Noiembrie

Centrul pentru Jurnalism Independent și Asociația Presei Independente au lansat raportul final de  monitorizare a mass-media în campania electorală, transmite CURENTUL cu referire la site-ul media-azi.md.

Sub aspect cantitativ, cele 12 posturi de televiziune au difuzat 5 923 de materiale (volumul total de 502 de ore). Candidatul cel mai des mediatizat a fost Maia Sandu. Per total, Marian Lupu a fost candidatul cel mai des favorizat, urmat de Igor Dodon, iar candidata Maia Sandu a fost cel mai des defavorizată.

În urma rezultatelor rapoartelor s-a ajuns la concluzia că posturile de televiziune Prime TV, Canal 2, Canal 3, Publika TV, NTV Moldova, Accent TV și Jurnal TV au făcut partizanat deschis, favorizând și/sau defavorizând anumiți concurenți electorali. Celelalte posturi – Moldova 1, TV 7, PRO TV,  Realitatea TV și N4 au avut un comportament relativ echilibrat fără a fi înregistrată favorizarea/defavorizarea masivă a candidaților în alegeri.

Cele 12 portaluri au publicat în total, 4 485 de materiale, iar cele 4 ziare – 345 de știri. Candidata Maia Sandu a fost de cele mai multe ori favorizată, iar Marian Lupu, cel mai des defavorizat.

Monitorizarea a fost efectuată în perioada 15 septembrie – 13 noiembrie 2016. Între cele 28 de instituții mass-media supuse monitorizării au fost 12 posturi TV, 12 portaluri online și 4 ziare. La baza selectării lor au fost luate mai multe criterii – forma de proprietate, limba in care editează sau difuzează, acoperirea geografică, notorietatea sau audiența.

Cristina Parfeni

Inapoi la arhiva noutaților