Proiectul de lege care prevede eliminarea prin digitizare a mai multor extrase din diverse registre de stat, a fost aprobat, astăzi, în lectura a doua.
Documentul va permite emiterea, în format electronic, a cinci tipuri de extrase: certificatul privind lipsa sau existența datoriilor la bugetul de stat; extrasul din Registrul bunurilor imobile; informații privind stagiul de cotizare; cazierul judiciar; informații din Registrul de stat și din actele de constituire ale persoane juridice.
De asemenea, va fi posibilă generarea și descărcarea acestor documente în format electronic, semnarea lor prin intermediul cabinetului personal (mCabinet), cu titlu gratuit.
O nouă reglementare se referă și la posibilitatea de acordare a unor împuterniciri de reprezentare, în baza semnăturii electronice, pentru obținerea unor servicii publice, precum eliberarea actelor de identitate sau a duplicatelor actelor de stare civilă.
Proiectul de modificare a Legii privind actele de identitate din sistemul național de pașapoarte și Codului fiscal al Republici Moldova a fost adoptat cu votul a 80 de deputați și va intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2023.