Lucrările de reconstrucție a pistei de decolare/aterizare pe segmentul cu lungimea de 1 km sunt la etapa finală, transmite CURENTUL.
În rezultatul reconstrucţiei primului segment al pistei, aceasta a fost deja extinsă în lăţime de la 45 m până la 60 m actuali. Totodată, indicele capacităţii portante a învelişurilor pistei, pe porţiunea dată, a fost majorat de la actuala valoare de 51 la peste 70, ceea ce va permite aeroportului Chişinău să primească şi să deservească fără restricţii toate tipurile de aeronave, inclusiv avioane de capacităţi mari gen avioane cu fuzelaj lărgit.
În rezultatul lucrărilor efectuate, va spori şi capacitatea operaţională a aeroportului, pe AIC se va asigura un trafic de 21 nave/oră. La fel, se finalizează lucrările de schimbare şi modernizare a sistemului balizajului luminos a pistei pe segmentul de 1 km, ceea ce va contribui la majorarea categoriei de aterizare existentă II la III şi va permite aeronavelor să efectueze în siguranţă procedurile de aterizare în condiţii de vizibilitate foarte redusă. Această oportunitate oferită companiilor aeriene de către Aeroportul Chişinău va reduce considerabil riscul întârzierilor sau anulării curselor, iar pasagerii vor putea călători conform programului de zbor.
Actualmente, procesul de betonare a porţiunii de 1 km al pistei este pe ultima sută de metri. Ultimul strat de beton de marcă înaltă a fost aplicat cu un utilaj special – Helit+Verner, primul şi unicul de acest gen din Moldova. Betonul a fost obţinut în malaxoare de amestecare speciale prin rotire continuă a compoziţiei, cu o capacitate de 200 m3 beton/oră produs la fabrica de beton BHS Modulmix 200.
Uzina aparţine companiei de construcţii cu renume mondial, „Strabag Grup”, dotată cu propriul laborator şi instalată pe teritoriul AIC, în nemijlocita apropiere de şantierul de construcţie. Lucrările sunt efectuate conform proiectelor realizate în cele mai mari aeroporturi Europene, cu respectarea celor mai înalte standarde.
La reconstrucţia pistei au fost implicaţi peste 150 de lucrători şi 50 unităţi de tehnică specială. La fel, au fost aduse suplimentar echipamente tehnice speciale moderne, printre care: dispozitive pentru transportarea betonului, echipamente de aplicare a betonului, mecanisme de acoperire şi netezire a betonului etc., toate acestea fiind oferite de compania „Strabag Grup” pentru a accelera ritmul lucrărilor prevăzute pentru anul curent.
Cristina Pendea