[ X ]
[ X ]
[ X ]
Ion Ceban: „Ne propunem crearea unui singur centru pentru furnizarea de servicii municipale, ce va funcționa pe principiul „ghişeului unic””
17 Aprilie

Candidatul socialiștilor la funcția de Primar general al mun. Chișinău, Ion Ceban, a continuat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, să-și prezente platforma sa electorală, referindu-se la lipsa de deschidere şi transparenţă în activitatea Primăriei și a prezentat soluțiile în vederea îmbunătățirii acestui domeniu, informează CURENTUL.

Ion Ceban a declarat că „lipsa de transparenţă creează condiţiile ideale pentru corupţie”.

„Noi ne propunem ca soluţiile pentru cele mai importante probleme să fie discutate în coordonare strânsă cu societatea civilă. Pentru a atinge acest obiectiv, până la începutul lunii octombrie 2018, vor fi create consilii de experți în diferite domenii ce ţin de activităţile din capitală. Pentru a asigura transparenţa necesară, toate transcrierile şedinţelor Consiliului Municipal, care se află la secretariat, vor fi publicate online împreună cu arhivele video. Toate documentele curente și de arhivă ale Primăriei vor fi digitalizate într-o arhivă unică online pe site-ul Primăriei. Ne propunem să inițiem crearea unui singur centru pentru furnizarea de servicii municipale, care va funcționa pe principiul „ghişeului unic”. O persoană, care a depus o cerere la primărie sau la pretură, va putea să o urmărească în cadrul direcţiilor, precum și să monitorizeze executarea acesteia. Se vor pune în aplicare termene-limită de executare pentru fiecare petiție și cerere. Va fi creat un centru electronic de adresări, la baza căruia va sta experiența de lucru cu cetățenii, pe care am acumulat-o în cadrul proiectului Petitia.md și a platformei propunerilor pentru buget Decide.md – inițiate de PSRM”, a enumerat socialistul.

Potrivit lui Ceban, toate documentele normative ale Primăriei și preturilor, pe lângă limba de stat, vor fi traduse și în limba rusă, ca limbă oficială a comunicării interetnice.

„În plus, administrația Primăriei și preturilor vor fi obligate să furnizeze un răspuns în limba rusă, dacă solicitantul o va cere în adresarea sa. Cele mai importante informații despre oraș, proiecte urbane, oportunități de investiții, turism, vor fi traduse în limba engleză. Va fi revizuită funcționalitatea site-ului Primăriei și va fi tradus și întreținut în trei limbi: de stat, rusă și engleză, astfel încât să asigure o bună informare a tuturor categoriilor din societatea noastră şi nu numai. Vom lansa sistemul „Casa Electronică” și, astfel, va fi posibilă desfășurarea de adunări și sondaje, informarea chișinăuienilor despre orice informație recentă și actuală despre locuința sa. De asemenea, prin acest sistem, fiecare locuitor va putea să afle informaţii despre lucrările de reparații, sistarea apei calde, a încălzirii, etc. La rândul lor, asociațiile de locatari vor putea să utilizeze acest sistem pentru a coordona, a informa și a organiza întâlniri ale proprietarilor de locuințe”, a mai spus Ceban.

Andriana Cheptine

Inapoi la arhiva noutaților