Baza tehnică a Căii Ferate a Moldovei este una învechită și necesită modernizare și renovare.
În cadrul unui interviu pentru CURENTUL, directorul CFM, Adrian Onceanu, a menționat că volumul investițiilor necesare în infrastructura feroviară totală, calculată până în anul 2024, este de 305,9 mil. euro.
„Reînnoirea parcului de locomotive prezintă o necesitate vitală pentru dezvoltarea întreprinderii, deoarece va avea un efect economic semnificativ prin micșorarea costurilor operaționale și, ca urmare, va spori competitivitatea transporturilor pe calea ferată. Achiziționarea a 12 locomotive magistrale noi a fost primul pas către o reînnoire inovatoare pentru companie. Locomotivele de manevră necesită, de asemenea, modernizare. Conform Programului de dezvoltare a CFM, pentru modernizarea a 20 locomotive de manevră este necesar a investi 21,5 milioane de euro.
Transportul de mărfuri actualmente prezintă o activitate rentabilă a întreprinderii. Fără reînnoirea parcului de vagoane de marfă, acest tip de activitate nu este rentabil din cauza reducerii numărului de material rulant cu termenul de exploatare valabil.
Pentru renovarea parcului de vagoane de marfă sunt necesare investiții în mărime de 203 mil. euro, necesitatea totală de investiții pentru reînnoirea parcului de vagoane de călători în perioada de până în 2024 constituie 71,0 mil. euro”, a spus Adrian Onceanu.
Cristina Parfeni