Experiența și bunele practici ale țărilor din regiunea Dunării privind dezvoltarea învățământului dual au fost prezentate în cadrul atelierului de lucru „Învățământul dual și alte forme moderne de instruire la locul de muncă în țările din regiunea Dunării”, transmite CURENTUL.
La eveniment au participat reprezentanți ai autorităților publice centrale, parteneri de dezvoltare și reprezentanți din Slovacia, Serbia, Germania și Austria.
Învățământul dual este o formă de pregătire care asigură o forță de muncă calificată, conform nevoilor pieții, deoarece acest proces presupune participarea activă a agenților economici. Învățământul dual este pilotat în Republica Moldova începând cu anul 2014, iar în prezent, circa 9 instituții de învățământ efectuează formarea profesională prin sistemul dual, în colaborare cu 14 agenți economici parteneri, fiind pregătiți circa 220 elevi la 9 meserii.
În deschiderea evenimentului, viceministrul Muncii, Protecției Sociale și Familiei, Anastasia Oceretnîi a menționat că interacțiunea dintre sistemul de formare profesională și piața forței de muncă din Republica Moldova este încă insuficientă, agenții economici confruntându-se cu lipsa forței de muncă și calificarea joasă a acesteia.
În cadrul atelierului, experții din Austria, Germania, Slovacia și Serbia le-au vorbit participanților despre beneficiile învățământului dual din perspectiva angajatorilor, despre cadrul de reglementare a învățământului dual și soluții pentru identificarea meseriilor la care poate fi practicat învățământul dual.
Atelierul de lucru a fost organizat de Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei în comun cu Ministerul Educației, în calitate de coordonatori ai priorității nr.9 „Investiții în oameni și capacități” a Strategiei UE pentru Regiunea Dunării, cu suportul Agenției de Cooperare Internațională a Germaniei.
Cristina Pendea