Asociația Agențiilor de Publicitate din Republica Moldova(AAPM) și Asociația Patronală de Publicitate Stradală (APPS) au solicitat primarului general de Chișinău, Ion Ceban, să întreprindă urgent măsurile necesare pentru a demonta dispozitivele de publicitate fără autorizații, amplasate pe stațiile de așteptare a transportului public, informează CURENTUL.
În cadrul unei conferințe de presă, Asociația Agențiilor de Publicitate din Republica Moldova a adresat 5 întrebări Primarului general de Chișinău, Ion Ceban:
„Având în vedere că la baza instalării oricărui dispozitiv publicitar stă pașaportul locului , care se semnează și se coordonează obligatoriu de către funcționarii municipalității.
Ați vorbit despre construcțiile publicitare care blochează vizibilitatea Catedralei. Dar ea a fost aleasă personal de dvs. de mai multe ori pentru campania electorală.
Vorbiți întotdeauna despre „reguli clare” și atitudine imparțială” către toți agenții economici, dar în pofida acestui fapt nu ați demontat nici o construcție publicitară care aparține companiei administrate de colegul dvs.
Prin proiectul noului regulament, propuneți instalarea dispozitivelor publicitare prin licitații, dar totodată nu sunt supuse licitațiilor dispozitivele publicitare instalate în stațiile de așteptare, gestionate de colegul dvs.
Dle Ceban, ați numit public antreprenorii „o mafie publicitară” care vă amenință, inclusiv prin vătămarea fizică.
Totodată, pentru a aduce domeniul publicității în conformitate cu politica Primăriei desfășurată pe parcursul anilor 2020-2021, și ținând cont de faptul că principalul argument pentru demontarea și distrugerea dispozitivelor de publicitate a fost motivul că sunt fără autorizații, AAPM și APPS au solicitat primarului să întreprindă urgent măsurile necesare pentru a demonta dispozitivele de publicitate fără autorizații, amplasate pe stațiile de așteptare a transportului public.
„Ținând cont că Primarul municipiului Chișinău, dl. Ion Ceban, de mai multe ori a specificat că toate acțiunile ce țin de demontarea dispozitivelor de publicitate nu favorizează nici un agent economic, venim cu un răspuns de concretizare în vederea existenței neconformităților în procesul de demontare a dispozitivelor publicitare, care au fost evitate în procesul de demontare”, se specifică în textul solicitării.
De asemenea, AAPM și APPS au informat că pe stațiile de transport public sunt instalate dispozitive publicitare, care sunt cu autorizația expirată de mai mult de 5 ani.
Cristina Jicol