Activistul civic Vitalie Sprînceană se întreabă dacă Dumitru Alaiba a fost la Forumul Economic Mondial de la Davos în calitate de ministru al Economiei sau în altă calitate, informează CURENTUL.
El a spus că a văzut în ”rapoartele” de Facebook de la Davos ale ministrului economiei Dumitru Alaiba că s-a întâlnit cu oficiali de la Paypal, Google. Uber, H&M, Philips.
„Nu am văzut raport despre nici o întîlnire cu un omolog – ministru/ministră a economiei de la Forum…
Asta mă face să mă întreb dacă ministrul economiei a fost la Davos ca ministru al economiei (ca gestionar al economiei unui stat ce cuprinde un sector privat, unul public etc) ori ca reprezentant al mediului de afaceri (al sectorului privat)?”, a menționat Vitalie Sprînceană într-o postare pe Facebook.
La subiect și Dumitru Alaiba a venit ieri cu o postare pe Facebook:
„Am înțeles, sunt oameni care cred că nu avem nevoie de Paypal, Uber și H&M.
Dacă avem sau nu avem nevoie, trebuie să decidă fiecare din noi cu banul propriu. Nu vrei – nu cumperi. Nimic mai bun decât forțele pieței libere nu există.
Prezența acestor branduri și a celor ca ei pe piață este indicator în sine despre maturitatea pieței, stabilitatea ei, nivelul de deschidere și libertate a economiei, claritatea legislației și absența barierelor la intrare.
Suntem o piață minusculă, iar motivul simplu din care brandurile mondiale ne cam ocolesc sunt costurile exagerate de conformare comparate cu potențialul scăzut al pieței. Nu se merită banii, pentru că ăștia și-au construit 3 ziduri să-și apere monopolurile.
Iar costul îl plătesc consumatorii cu prețuri exagerate și calitate proastă.
Companiile locale se susțin prin metode mai eficiente decât menținerea unei economii închise pe spatele și din banii consumatorilor. Uitându-ne în jur, cam asta avem și vedem că în mod clar așa nu prea merge.”