[ X ]
(INTERVIU) Tatiana Caşu: La „Lagmar” se munceşte cu dedicaţie, cu creativitate, se pune mult suflet în ceea ce facem, de aceea şi avem rezultate frumoase
14 Octombrie

Interviu acordat portalului Curentul.md de către Tatiana Caşu, director tehnic al companiei de construcţii „Lagmar”

 C: Dna Caşu, ce înseamnă să fii director tehnic într-o companie ca „Lagmar”?

 T.C.: Funcţia de director tehnic, în general, implică multă responsabilitate, iar în cazul companiei „Lagmar” această responsabilitate este şi mai mare. Ea derivă şi din numele „greu” pe care-l are compania, şi din specificul activităţii pe care o desfăşurăm, dar şi din principiile stabilite de manageri. Dar, dincolo de responsabilitate, e vorba şi de o mare onoare, pentru că sunt pe deplin conştientă că nu oricui i se oferă şansa de a fi director tehnic într-o companie cu o istorie şi o experienţă atât de bogată cum e „Lagmar”.

C: Ce aţi avut în vedere când aţi pomenit de principiile stabilite de manageri?

T.C.: Compania „Lagmar” are două principii de bază de care se conduce în implementarea proiectelor sale – siguranţa şi calitatea. Sunt două dimensiuni unde nu lăsăm loc nici pentru un fel de compromis – rezonabil sau mai puţin rezonabil. Iar în cei peste 20 de ani de activitate, nu am avut nici o situaţie în care să dăm motiv cuiva să se îndoiască de loialitatea noastră faţă de aceste principii. Şi, credeţi-mă, directorului tehnic îi revine un rol extrem de important în acest sens. De aceea şi vorbeam de responsabilitate ca o primă caracteristică a funcţiei pe care o deţin, dar şi de onoare. Nu există un motiv de bucurie mai mare decât atunci când avem dovezi clare că beneficiarii finali ai proiectelor noastre sunt mulţumiţi de calitatea şi siguranţa ce le-a fost asigurată.

C: Care alte principii consideraţi că sunt relevante în contextul activităţilor desfăşurate de compania Dvs.?

T.C.: În primul rând, cred că putem invoca aici principiul corectitudinii. Noi tot timpul ne străduim să fim maximal corecţi şi cu beneficiarii finali ai proiectelor noastre, şi cu partenerii pe care îi avem, şi chiar în relaţia noastră cu structurile de stat, relevante în contextul activităţilor pe care le desfăşurăm. Parafrazând un cunoscut vers, putem afirma că, dacă corectitudine nu e, nimic nu e. Mai ales că şi noi ne dorim să fim trataţi cu corectitudine, iar prin tot ceea ce facem oferim un exemplu bun în acest sens.

Un alt principiu care cred că poate fi invocat aici ar fi solidaritatea. Şi noi nu o dată ne-am demonstrat solidaritatea, începând cu solidaritatea socială şi terminând cu solidaritatea în procese economice la nivel de stat.

Încă un principiu relevant în contextul discuţiei noastre ar fi transparenţa. Nu cred că veţi găsi multe companii de construcţii în Moldova care să pună accentul pe transparenţă în activităţile desfăşurate, aşa cum o facem noi.

C: Pe cât de relevantă este pentru companiile de construcţii o astfel de noţiune ca şi credibilitatea?

T.C.: Este foarte relevantă, însă, atunci când vorbim despre credibilitate, ea trebuie tratată din două puncte de vedere: raportată la ramură, în general, şi raportată la fiecare companie în parte. Din păcate, trebuie să recunoaştem că credibilitatea ramurii a fost serios afectată de-a lungul anilor de unii dezvoltatori imobiliari, care nu şi-au onorat angajamentele asumate din diverse motive – fie nu au fost suficient de profesionişti şi nu au avut capacitatea să evalueze corect riscurile aferente activităţii lor, fie au fost ghidaţi de interese meschine. În Moldova au fost o mulţime de cazuri când oamenii şi-au pierdut banii investiţi în proiecte imobiliare şi aceasta îi determină şi acum pe mulţi să trateze cu suspiciune activităţile de pe piaţa pe care activăm şi noi. Iar dacă vorbim de fiecare în parte sau, şi mai concret, de compania noastră, constatăm cu multă satisfacţie că ne bucurăm de un nivel de credibilitate înalt. Şi acest lucru e firesc, căci noi niciodată nu ne-am permis să inducem pe cineva în eroare sau să nu ne onorăm angajamentele asumate. De aceea, „Lagmar” şi ocupă un loc de frunte pe piaţa construcţiilor şi e tratată cu respect şi încredere de către oameni.

C: Ce priorităţi are trasate compania „Lagmar” pe termen scurt, mediu şi lung din punctul de vedere al domeniului pe care îl gestionaţi?

T.C.: Priorităţile noastre rămân aceleaşi – asigurarea calităţii şi siguranţei, corectitudine şi transparenţa în tot ceea ce facem şi solidaritate cu beneficiarii finali ai proiectelor noastre, cu partenerii cu care lucrăm şi cu statul (din punctul de vedere că statul şi mediul de afaceri trebuie să fie parteneri, dar nu oponenţi).

C: Cum credeţi că vor evolua lucrurile în continuare pe piaţa construcţiilor şi cum vedeţi viitorul „Lagmar”?   

T.C.: Piaţa construcţiilor se confruntă acum cu mai multe provocări – începând de la consecinţele provocate de războiul din ţara vecină şi terminând cu insuficienţa forţei de muncă. Dar, după cum bine se ştie, orice criză înseamnă nu doar probleme, ci şi oportunităţi. Şi astfel de oportunităţi într-adevăr există. Dacă vor fi valorificate, atunci, cu siguranţă, vom putea vorbi de un viitor frumos pentru piaţa construcţiilor.

Cât despre compania noastră, noi niciodată nu aşteptăm să se întâmple minuni, ci muncim. Iar la „Lagmar” se munceşte cu dedicaţie, cu creativitate, se pune mult suflet în ceea ce facem, de aceea şi avem rezultate frumoase.

Inapoi la arhiva noutaților