[ X ]
[ X ]
[ X ]
(INTERVIU) Ruslan Pituşcan: „Crezul meu este calitatea”
22 Februarie

Interviu cu Ruslan Pituşcan, proprietarul reţelei de magazine „PARAD”.

Cu ce mărci lucraţi la moment?

Ruslan Pituşcan: Toate brandurile cu care lucrăm sunt cunoscute la nivel mondial: „HUGO BOSS”, „Tombolini”, „Moreschi”, „DONDUP”, „Umberto Bilancioni”, „Giovanni Rosmini” (cămăşi), „Barba Napoli”, „Brunello Cucinelli”. În anul viitor planificăm să luăm la distribuire alte două mărci italiene renumite: „HERNO” şi „Jacob Cohen”.

De ce aţi decis să uniţi magazinele Dvs. sub brandul PARAD? Ce semnificaţie are pentru Dvs. acest cuvânt, din care aţi reuşit să faceţi un brand cunoscut?

Ruslan Pituşcan: Am cugetat timp îndelungat asupra acestei denumiri. Să ştiţi, că procesul de identificare a brandului respectiv nu a fost unul uşor – am încercat nenumărate combinaţii până am ajuns la această formulă, care e o noţiune cu puternică semnificaţie emotivă, dar care, totodată, e şi o abreviere, care mult înseamnă pentru mine. Primul sens al acestui cuvânt ţine de manifestările cu caracter de masă, numite parade, care au marcat într-un fel viaţa părinţilor noştri, dar şi copilăria noastră. A fost o perioadă când paradele erau acţiunile, la care oamenii mergeau îmbrăcaţi în cele mai bune haine pe care le aveau. Era o solemnitate anume şi aceasta şi-a lăsat amprenta asupra personalităţii mele în curs de formare la acea etapă. A doua semnificaţie a brandului respectiv e şi mai apropiată de sufletul meu, or, în cuvântul PARAD sunt iniţialele mele, ale soţiei şi ale fiicei Daria. Dar, dincolo de semnificaţii, mă bucur mult că am reuşit să facem brandul PARAD unul dintre cele mai cunoscute în Moldova, lucru cu care mă mândrec nespus.

Nu e riscant să faceţi afaceri pe segmentul de lux? Or, Moldova e considerată o ţară relativ săracă.

Ruslan Pituşcan: Vreau să vă spun că lux, în primul rând, înseamnă calitate, iar cetăţenii Republicii Moldova pun un accent tot mai mare pe calitate. Aici aş vrea să fac şi o precizare importantă: nu e vorba atât de brand, cât de calitate, deşi, cel puţin brandurile cu care lucrăm noi, înseamnă o calitate de nivel foarte înalt. Permanent atestăm o creştere după numărul de colecţii expuse la vânzare, iar aceasta e o dovadă directă, că oamenii se orientează spre calitate tot mai mult, ceea ce înseamnă că şi piaţa locală are un potenţial de extindere apreciabil. În context, aş vrea să vă spun, că prezenţa noastră anume pe acest segment de piaţă are la bază o convingere de-a mea, or, cum prefer eu să zic – un crez, iar crezul meu este calitatea.

Apropo, nivelul nostru de organizare e apreciat şi de acei care ne vizitează ţara, inclusiv de către nume sonore în domeniul în care activăm. Doar un exemplu la acest capitol – vizita unui înalt reprezentant al brandului „HUGO BOSS”. El a rămas plăcut surprins şi mulţumit când a văzut în ce condiţii sunt comercializate produsele ce purtau marca lor. A spus chiar, că aşa condiţii nu există nici în magazinele „HUGO BOSS” din Elveţia. Apropo, în întreaga lume ei îşi vând marfa doar în magazine monobrand. Noi suntem ultimul magazin, în care ei au acceptat ca produsele „HUGO BOSS” să fie comercializate alături de alte branduri. Şi încă un moment important – „HUGO BOSS” a fost anterior prezent pe piaţa RM, dar, din anumite motive, s-a retras. Mă mândresc nespus cu faptul, că am reuşit să readuc în Moldova acest brand cunoscut în întreaga lume.

Nu v-aţi gândit să plecaţi din Moldova şi să faceţi afaceri în altă ţară? Vă întreb asta, pentru că aud tot mai mulţi agenţi economici afirmând, că ar fi gata să emigreze.

Ruslan Pituşcan: Desigur, aş putea pleca şi eu în altă ţară. Având experienţa acumulată în aceşti ani, cred că m-aş descurca. Şi, probabil, că aş lucra în condiţii mult mai bune. Dar explicaţia cea mai viabilă e faptul, că sunt patriot. Credeţi-mă, nu e doar un cuvânt frumos – eu într-adevăr îmi iubesc ţara şi vreau să contribui la dezvoltarea ei în măsura posibilităţilor. Locurile de muncă pe care le-am creat, impozitele pe care le achit, alte contribuţii pe care le fac îmi oferă un sentiment de satisfacţie, că sunt util ţării mele şi pun umărul cu ce pot la dezvoltarea ei.

Dar nu luaţi în calcul şi posibile extinderi ale afacerilor Dvs. în alte ţări?

Ruslan Pituşcan: Dacă tot m-aţi întrebat, o să vă spun, în premieră, că am astfel de intenţii. Am studiat oportunităţile oferite de piaţa din România şi cele oferite de piaţa rusă, şi nu exclud că voi deschide un magazin în Sankt-Petersburg. Acest oraş are un nivel de cultură destul de avansat, inclusiv o cultură anume a consumului şi am luat în calcul şi aspectul dat. Pe viitor, nu neg, vom examina şi alte posibilităţi de extindere.

Căutând informaţii despre Dvs. în procesul de pregătire pentru acest interviu, am fost surprins, descoperind pe un site specializat (www.stihi.ru), că sunteţi şi poet. De unde această pasiune pentru versuri?

Ruslan Pituşcan: Într-adevăr, e o pasiune de suflet, pe care o am de vreo 5-6 ani. În acea perioadă, circulam des în Germania şi de fiecare dată reveneam acasă cu automobilul. Odată, pe un drum de munte prin România eram la o înălţime destul de mare, încât nici radioul nu mai funcţiona. Atunci am început să cânt, să recit poezii, improvizam orice, numai să nu mă plictisesc, să nu adorm la volan. Am început să caut rime, să încheg versuri, iar cu timpul aceasta a devenit un hobby de suflet. Apoi am început să public câte ceva pe acel site, la care v-aţi referit, şi am rămas plăcut surprins, că versurile mele se bucură de o apreciere anume.

Din câte am sesizat, acordaţi o atenţie deosebită poeziilor de dragoste, dar şi celor despre sensul vieţii. De ce anume acestor două teme?

Ruslan Pituşcan: Anterior, soţia mă însoţea în toate deplasările, pe care le aveam în Germania. Mă ajuta mult, pentru că cunoaşte perfect şi limba germană. Apoi a rămas însărcinată, a născut şi nu a mai putut să mă însoţească. De dorul ei, în deplasări am început să scriu poezii. Erau un fel de scrisori de dragoste în versuri, în care încercam să exprim ceea ce simţeam, fiind departe de ea.

Cât despre viaţă, despre sensul ei, scriu de când am simţit, că greşelile făcute de om se repetă din generaţie în generaţie. Poeziile scrise de celebrii noştri înaintaşi acum o sută de ani despre anumite greşeli, admise de firea omenească în viaţa de zi cu zi, sunt actuale şi acum. Înţelegând acest lucru, formulez întrebări şi încerc a găsi răspunsuri la ele. Aşa am ajuns să scriu despre sensul vieţii, despre ceea ce fac oamenii în fiecare zi, şi nu neapărat fac bine.

În final, aş vrea să vă întreb, ce aşteptări aveţi de la anul 2017?

Ruslan Pituşcan: Aş dori să avem parte de mai multă stabilitate, pentru că businessul prosperă acolo unde e stabilitate. Sper să se diminueze tensiunile şi presiunile, ce se resimt la nivel global şi îmi pun anumite speranţe în acest sens atât în noul Preşedinte al SUA, Donald Trump, cât şi în Rusia. SUA şi Rusia dau tonul vieţii internaţionale, iar de aceasta depinde şi stabilitatea, şi businessul la nivel global. Pentru mine acest lucru e important, pentru că lucrez cu mărci şi branduri de renume mondial.

De asemenea, îmi doresc un nivel de prosperitate înalt pentru moldoveni, or prosperitatea cetăţenilor noştri accelerează puterea de cumpărare, care e un ingredient absolut necesar businessului.

Sursa: Almanah Politic – 2016

Inapoi la arhiva noutaților