[ X ]
[ X ]
[ X ]
(INTERVIU) Nicolae Chiroşca: „Un brand aduce nu numai beneficii, ci și multă responsabilitate”
18 Februarie

Interviu cu Nicolae Chiroşca, proprietarul restaurantelor „La Taifas”, „Caravan”, „Erik the Red” şi „Who’s”

Dle Chiroşca, în acest an aţi lansat două noi branduri pe piaţă – „Erik the Red” şi „Who’s”. Ce v-a determinat să faceţi acest pas?

Este binecunoscut faptul, că pentru a te menţine pe un anumit segment de piaţă trebuie să vii în permanenţă cu ceva nou, să depui efort pentru a fi în pas cu cerinţele consumatorilor, care, la fel ca şi piaţa, evoluează permanent. Cercetările pe care le-am făcut în 2017 au arătat, că două dintre localurile noastre aveau nevoie de rebranding sau de reprofilare, de aceea am şi decis lansarea acestor două noi branduri.

Cui sunt destinate „Erik the Red” şi „Who’s”?

Primul local este destinat celor care pun preţ pe cultura şi tradiţiile consumului de bere. Vreau să subliniez aici că nu e vorba de cei cărora pur şi simplu le place berea. Nu! Bere poţi găsi şi la supermarket. Noi punem accentul anume pe tradiţiile şi cultura consumului de bere în stilul vechi irlandez, care şi acum e practicat pe larg în lume. La noi nu doar savurezi berea – vizitatorii noştri au posibilitatea să se scufunde într-o atmosferă anume, fiind într-un fel teleportaţi în spaţiu şi timp.

Cel de-al doilea local, e destinat în special tinerilor sau, mai bine zis, persoanelor ce adoră distracţiile într-un stil mai tineresc. Ne-am străduit să creăm vizitatorilor noştri condiţii optime ca ei să se simtă cu adevărat bine. Pentru noi e principial şi facem totul pentru ca cei care ne calcă pragul să-şi lase grijile şi nevoile dincolo de uşă şi să se relaxeze, să plece din localul nostru cu bateriile reîncărcate, dacă pot să mă exprim astfel.

S-a îndreptăţit miza pe care aţi avut-o lansând aceste două noi branduri?

Cu siguranţă. În doar câteva luni şi „Erik the Red”, şi „Who’s” au reuşit să se impună ca două localuri serioase, au devenit preferatele unui contingent anume de clienţi. Desigur, nu spun că au fost realizate toate aşteptările pe care le avem faţă de aceste două noi localuri, dar tendinţele sunt îmbucurătoare. Or, ele vorbesc despre faptul că „Erik the Red” şi „Who’s” şi-au găsit locul lor pe piaţă şi vom depune în continuare efort nu doar pentru consolidarea acestor poziţii, ci şi pentru câştigarea altora noi. Pentru noi este un motiv de satisfacţie deosebită atunci când vedem că reuşim să fim la nivelul aşteptărilor celor care ne devin clienţi permanenţi.

Dar cum a fost anul 2017 pentru alte două restaurante ale Dvs. – „La Taifas” şi „Caravan”?

Nu a fost un an rău, căci „La Taifas” şi „Caravan” sunt branduri binecunoscute în Moldova, dar şi în rândurile celor ce ne vizitează ţara. De-a lungul anilor, ambele au ajuns să fie frecventate de către clienţi fideli. În primul caz, e vorba de clienţi ce pun accentul pe tradiţii, pe arta culinară şi pe bucătăria moldovenească. În cel de-al doilea caz, vorbim despre cei care preferă bucătăria japoneză şi pe cea uzbecă. Ne bucură faptul, că numărul clienţilor fideli ai acestor două restaurante este în continuă creştere. Aceasta ne dovedeşte că în Moldova creşte calitatea consumului – oamenii nu pun accentul pur şi simplu pe mâncare, ci pe anumite tipuri de bucate, pe calitatea acestora, pe condiţiile în care le sunt servite, pe tradiţii etc. Adică, treptat ne apropiem de acelaşi nivel care este şi în ţările dezvoltate exemplul cărora tindem să-l preluăm inclusiv în ceea ce ţine de localuri şi arta de deservire a clienţilor.

Din cele spuse de Dvs., înţeleg că şi în Moldova se merită să investeşti în brand…

Părerea mea personală este că în brand trebuie de investit nu atât bani (pentru promovarea lui), cât efort pentru a-l face să fie asociat de cât mai multă lume, cu lucruri bune, frumoase. Calitatea este cel mai bun promotor al unui brand. Oferă-i omului un produs de calitate, îmbinat cu o atmosferă plăcută în care el să se simtă relaxat, detaşat de grijile cotidiene şi altă investiţie în brand aproape că nu mai e necesară. Dar, să nu credeţi că e uşor să faci acest lucru. Or, asemenea gen de investiţie necesită un efort considerabil şi respectivul efort te determină în fiecare zi nu doar să fii la un anumit nivel, ci şi să încerci să te autodepăşeşti, să devii tot mai bun în ceea ce faci. Un brand aduce nu numai beneficii, ci şi multă responsabilitate. Or, odată ridicat la un anumit nivel, el te obligă la multe lucruri. Dar, cu siguranţă, construit şi bine consolidat, un brand te ajută să „navighezi” mult mai uşor şi să ai un spaţiu de manevră mult mai mare pe piaţă.

În general, cum a fost anul 2017 pentru segmentul de piaţă pe care activaţi?

Nu ştiu cum a fost pentru alţii – ştiu doar că pentru noi a însemnat multă muncă. Activăm pe un segment de piaţă destul de sensibil, care vibrează la cele mai mici schimbări din societate – începând de la creşterea sau diminuarea preţurilor la unele produse şi terminând cu nivelul de viaţă, în general, din societate. Sunt o mulţime de factori care trebuie luaţi în calcul, activând în acest domeniu. Şi dacă-i ţii în vizor în permanenţă, îi analizezi, trebuie să ai şi capacitatea de a lua decizii pe măsură, altfel cazi şi nu ştiu dacă te mai poţi ridica. De aceea, în businessul nostru nu există ani uşori, ci doar ani în care se munceşte mult şi se urmăreşte cu atenţie orice schimbare de situaţie. Din acest punct de vedere 2017 nu a fost o excepţie.

Cum a fost relaţia cu organele de control în 2017?

Ca şi în anii precedenţi. Adică bazată pe corectitudine. Dacă eşti corect în ceea ce faci, dacă respecţi legislaţia în vigoare nimeni nu te va atinge. Pentru că abuzul din partea unui organ de control poate să apară doar atunci când există o bază oarecare pentru acesta, când undeva ai făcut ceva nu tocmai legal. De aceea, dacă vorbim despre abuzuri, trebuie să luptăm nu doar cu manifestarea acestora, ci şi cu cauzele ce conduc la apariţia lor.

Ce aşteptări aveţi de la 2018?

De-a lungul anilor am înţeles un lucru: poţi avea o mulţime de aşteptări, dar ele nu se vor realiza dacă singur nu vei munci pentru a le transforma în realitate. De aceea, nu sunt omul care să se bizuiască pe aşteptări – îmi propun obiective şi muncesc pentru realizarea lor. Aşa a fost până acum, aşa va fi şi de acum încolo, inclusiv în 2018.

Sursa: Almanah Politic 2017

Inapoi la arhiva noutaților