[ X ]
[ X ]
[ X ]
(INTERVIU) Mircea Maleca: „Suntem o companie în continuă dezvoltare, orientată doar și doar spre consumator”
16 Februarie

Interviu cu Mircea Maleca, Director al companiei aeriene FLY ONE

Cu ce indicatori de bază a încheiat anul 2018 FLY ONE?

Cel mai bun indicator pentru FLY ONE sunt pasagerii care aleg zilnic să călătorească cu noi. În anul 2018 cu FLY ONE au ales să călătorească peste 500.000 de pasageri către 15 destinaţii, aici se includ atât cursele regulate, cât şi cele charter. Iar aceasta ne încântă şi ne încurajează să continuăm misiunea în care ne-am angajat – să oferim o alternativă de zbor sigură, confortabilă şi accesibilă ca preţ către cele mai importante destinaţii din Europa şi Rusia.

Un alt indicator important este punctualitatea – la acest capitol rata medie de punctualitate în anul 2018 a fost de peste 90%, ceea ce ne-a clasat printre companiile aeriene de top.

La fel şi rata SAFA (indicatorul care apreciază siguranţa aeronavelor din punct de vedere tehnic), care este de 0.33%.

maleca1

În general, cum a fost acest an pentru compania pe care o conduceţi?

Un an remarcabil, cu provocări care a determinat atât lansarea de noi curse, cât şi încetarea altora pentru a dezvolta o reţea de zboruri care permit să oferim servicii calitative şi să asigurăm dezvoltarea companiei.

A fost un an extrem de dinamic, cu foarte multe proiecte de dezvoltare în derulare, foarte multe acţiuni de succes, în care compania noastră tânără, în pofida faptului că provocările au fost mari, datorită echipei profesioniste pe care am onoarea să o conduc, a avut rezultate absolut extraordinare în toate direcţiile, ca:

● Extinderea reţelei de operare;

● Numărul pasagerilor transportaţi;

● Lărgirea flotei de aeronave;

● Performanţe calitative (punctualitate şi regularitate) etc.

În ce măsură şi-a stabilit deja locul pe piaţă FLY ONE?

În principiu, în contextul de faţă, cu siguranţă putem spune că suntem un jucător extrem de important pe piaţa din Republica Moldova. Compania FLY ONE este pe locul 2 pe piaţa autohtonă ca şi cotă de pasageri transportaţi.

Suntem atenţi la ceea ce se întâmplă în domeniul respectiv şi aplicăm noi modele de business pentru a le oferi pasagerilor o experienţă de zbor sigură, plăcută şi accesibilă ca preţ.

Practic, suntem o companie în continuă dezvoltare, orientată doar şi doar spre consumator. Continuăm să cercetăm şi să înţelegem nevoile consumatorului care sunt într-o dinamică schimbare. Serviciile calitative prestate în aceşti 3 ani de activitate au permis companiei să fie percepută de consumatori ca una de încredere, iar dorinţa de a deveni mai buni ne plasează în faza de dezvoltare pentru încă cel puţin următorii 5 ani.

Ce tendinţe s-au resimţit în 2018 pe piaţa transportului avia din RM?

A fost un an excesiv de dinamic, 2018 a fost anul care a înregistrat schimbări majore în structura pieţei, atât cu actori care au părăsit piaţa, cât şi actori noi care s-au extins. Aceste schimbări demonstrează faptul că, situaţia de pe piaţă este într-o continuă schimbare, iar o prezenţă îndelungată pe piaţă este valabilă doar în condiţii de performanţe durabile.

Cum credeţi că va evolua piaţa transportului avia din RM în următorii ani?

Piaţa avia va continua să se dezvolte, iar principalii factori vor fi atât necesitatea oamenilor de a se deplasa dintr-un punct în altul, care devine tot mai indispensabilă pentru fiecare dintre noi, cât şi oportunităţile create, inclusiv de FLY ONE, de a călători la preţuri accesibile tuturor.

Ce obiective îşi stabileşte „FLY ONE” pentru perioada imediat următoare?

Obiectivul de bază al companiei FLY ONE este să depăşească aşteptările pasagerilor. Astfel, avem foarte multe planuri care sunt strict orientate către îmbunătăţirea serviciilor noastre şi creşterea gradului de satisfacţie a pasagerilor noştri. Continuăm proiecte frumoase pe care le-am iniţiat anul trecut şi tindem să creştem flota care urmează a fi suplinită cu două aeronave noi de tip Airbus 320 în acest an, extindem reţeaua de zboruri, lansăm servicii noi, dar vom lucra şi ca să îmbunătăţim interacţiunea cu consumatorul. După cum spuneam anterior, suntem o companie orientată doar spre consumator şi planul nostru e să creăm o experienţă plăcută chiar din momentul în care apare necesitatea sau dorinţa de a călători, atât pe durata lanţului de servicii oferite de noi, cât şi după prestarea serviciilor.

Ce ar trebui să întreprindă statul pentru susţinerea domeniului în care activează compania dvs.?

Fiind orientată către consumator, FLY ONE tinde să ofere pasagerilor noi orizonturi şi posibilitatea de a călători cât mai des. Pentru a oferi această oportunitate pasagerilor, sunt necesare unele iniţiative din partea statului, deoarece cunoaştem cu toţii că structura preţului biletului este formată din mai multe componente, taxe, precum cele de aeroport. Astfel ar fi binevenite toate iniţiativele care vor permite micşorarea acestor taxe, care, respectiv, vor duce la micşorarea preţului pentru consumator şi la stimularea călătoriilor.

maleca

Ce aşteptări aveţi de la 2019?

Ne aşteptăm la un an productiv, plin de reuşite şi satisfacţii, continuând cu proiectele pe care le-am derulat în 2018 în ritmul în care ne-am dorit, uneori cu rezultate neaşteptate şi cu succese care păreau incerte.

Pentru anul 2019 avem planuri mari şi sunt convins că, împreună cu echipa, le vom realiza pe toate. Dar să nu uităm că nici o realizare nu vine de la sine, trebuie să depunem eforturi susţinute şi muncă din plin ca să izbutim.

Sursa: Almanah Politic 2018

Inapoi la arhiva noutaților